اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد؛

تداوم آلودگی هوای پایتخت تا سه‌شنبه

چنانچه ماموران پلیس راهور با خودروهای آلاینده و یا دارای نقص فنی مواجه شوند‌. مشخصات خودرو را وارد سامانه سیمفا می‌کنند و گواهی معاینه فنی خودرو در لحظه باطل خواهد شد.
چنانچه ماموران پلیس راهور با خودروهای آلاینده و یا دارای نقص فنی مواجه شوند‌. مشخصات خودرو را وارد سامانه سیمفا می‌کنند و گواهی معاینه فنی خودرو در لحظه باطل خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۵۹۲۴
نویسنده سرهنگ محمد رازقی | معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر سال در اثر آلودگی هوا و سوانح ترافیکی شهروندان زیادی  جان خود را از دست می‌دهند یا دچار بیماری و معلولیت می‌شوند. این درحالی است که با نظارت مستمر بر شرایط خودروها می‌توان چنین آمارهای تلخی را کاهش داد.

‌لازم به یادآوری است که ‌ برای بهبود شرایط ایمنی خودروها و کاهش آلودگی‌هوا در کلانشهر تهران مدتی است که ماموران پلیس راهور اقدام به بررسی ویژه شرایط خودروها نیز می‌کنند و چنانچه خودرویی آلاینده باشد و یا شرایط ایمنی ‌را از دست داده باشد، ماموران پلیس راهور می‌توانند در لحظه گواهی معاینه فنی خودرو را باطل کنند.

در واقع تحت این شرایط و اجرای این طرح دیگر گواهی معاینه‌فنی خودروها برای یکسال بیمه نیست و چنانچه خودرو دچار نقص فنی بشود و یا در اثر تصادف شرایط ایمنی خود را از دست بدهد، کارشناسان پلیس‌راهور گواهی معاینه فنی خودرو را باطل می‌کنند و مالک خودرو باید در اسرع وقت برای گرفتن گواهی معاینه فنی اقدام کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای این طرح که از اواخر شهریورماه در تهران آغاز شده نتایج مثبتی داشته است، زیرا ماموران پلیس‌راهور می‌توانند بموقع از تردد خودروهای آلاینده و دارای نقص ایمنی جلوگیری کنند. لازم به یادآوری است که هر سال به دلیل نقص ایمنی سوانح ترافیکی مرگباری در کشور رقم می‌خورد و با اجرای این طرح می‌توان امیدوار بود که مالکان خودروها برای رفع نقص ایمنی خودروی خود بموقع اقدام کنند تا احتمال خطر کاهش پیدا کند.

 ‌برای اجرای این مهم همکاری‌های لازم با وزارت کشور انجام شده است و ماموران پلیس راهور تهران به سامانه سیمفا دسترسی دارند. به این شکل چنانچه پلیس راهور با خودرویی مواجه شود که دارای نقص فنی یا آلاینده باشد در مشخصات خودرو را وارد سامانه سیمفا کرده و گواهی معاینه فنی خودرو در لحظه باطل می‌شود. البته همان موقع دلیل ابطال  گواهی معانیه فنی خودرو برای مالک آن پیامک می‌شود.

لازم به یادآوری است که جریمه تردد با خودروی فاقد معاینه فنی 50 هزار تومان است و شهروندان برای حفظ ایمنی و کاهش آلودگی‌هوا بهتر است از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کنند.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها