ناهماهنگی در قیمت گذاری خودروهای صفر کیلومتر توسط شرکت های خودروسازی بازار را دچار سردرگمی کرده است.
ناهماهنگی در قیمت گذاری خودروهای صفر کیلومتر توسط شرکت های خودروسازی بازار را دچار سردرگمی کرده است.
کد خبر: ۱۴۲۵۴۷۲

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرج در گفتگو با خبرنگار جام جم البرز گفت: وقتی شرکت های خودروسازی به تعهدات خود به موقع عمل نمی کنند و تولیدات آنها ثبات قیمت ندارد ماشین های کارکرده هم به تبعیت از بازار افزایش قیمت خواهند داشت.

فریدون عابدین نژاد افزود: واگذاری خودروهای ثبت نامی در شرایط فعلی تاثیر چندانی در کاهش رکود بازار نخواهد داشت و برای تثبیت قیمت خودروها نیازمند مرکز یا نهادی هستیم تا قیمت مرجع را تعیین کند. اگر خودروسازان با قاطعیت قیمت ماشین صفر را اعلام کنند همه چیز به روال عادی برمی گردد و با توجه مدل و نوع ماشین، قیمت ها مشخص می شود. این موضوع نمایندگان فروش و خریداران را هم از بلاتکلیفی خارج خواهد کرد.

وی با اشاره به شرایط نامشخص بازار خودرو تاکید کرد: همه چیز به سیاست ها و تصمیمات دولت بستگی دارد و شرکت های تولید کننده خودرو باید با برنامه ها و اهداف دولت در راستای کنترل بازار هماهنگ باشند.

عابدین نژاد تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مهمی که در حال حاضر بازار خودرو را آشفته می کند، سایت های تبلیغاتی و رایگان ثبت آگهی است. گاهی تعدادی از افراد سودجو به صورت گروهی در این سایت ها آگهی منتشر می کنند آنها معمولاً از طریق شبکه های اجتماعی با هم مرتبط هستند و به شکل کاذب و هماهنگ کار قیمت گذاری خودرو را انجام می دهند. مردم هم با استناد به آگهی آنها قیمت خودروهای خود را افزایش داده و بازار خودرو به این ترتیب ملتهب خواهد شد.

به گفته نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل کرج، ساماندهی واسطه ها خرید و فروش اتومبیل آسان نیست، در حال حاضر افراد مختلف حتی کارمندان نیمه وقت یا بازنشسته در این حوزه فعالیت می کنند. با این حال اگر شرکت های خودروسازی سیستم خدمات رسانی منظم داشته باشند قیمت های بازار منطقی خواهد شد، نمایشگاه داران و  فروشنگان خودرو هم خدمات بهتری ارائه می دهند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها