معاون رییس جمهور در آیین بهره برداری از بیمارستان فرخی (بحران) یزد:

ساخت بیمارستان بحران یک اقدام جهادی است

یزد- نشست کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان یزد، روز پنجشنبه برگزار و با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی، مبنی بر تداوم گرد و خاک و آلودگی هوا برای امروز پنجشنبه، تصمیماتی اتخاذ شد و دستگاههای امدادی استان به حالت آماده باش درآمدند.
کد خبر: ۱۴۲۴۸۹۶

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد،  تشدید آمادگی بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی و خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد از دیگر تصمیمات این نشست بود.

همچنین در نشست یاد شده بر آماده باش تمامی دستگاه های امدادرسان تاکید و اعلام شد: همه دستگاه های امدادی (پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

محدودیت کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه، سنگ شکن ها و... در مناطق تحت تاثیر و نظارت شهرداری ها بر آن از دیگر مصوبات نشست کارگره اضطرار استان یزد بود.

همچنین مقرر شد معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید؛ همچنین در صورت پیش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

آلودگی هوا پنجشنبه شب تشدید می‌شود

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: آلودگی هوا که از چهارشنبه در این استان آغاز و روز پنجشنبه به اوج خود رسید، پنجشنبه شب تشدید می شود.

سیدعباس میرحسینی از کاهش پنج تا هشت درجه ای دمای هوا در استان در روز جمعه خبر داد.

استان یزد و بویژه شهر یزد امروز پنجشنبه درگیر آلودگی شدید هوا بود و دید افقی در میبد به زیر ۵۰۰ متر رسید.

پیش بینی اداره هواشناسی، وزش باد شدید و گرد و خاک از عصر پنحشنبه بود در حالیکه گرد و خاک و آلودگی هوا از صبح پنجشنبه آغاز شده بود که همین امر موجب گله گذاری شهروندان و انتقاد برخی کانالهای خبری یزد شده است.

در حالیکه شهر مشهد امروز پنجشنبه با میزان آلودگی کمتر نسبت به یزد تعطیل شد، ادارات و مراکز آموزشی یزد امروز دایر بود و همین موضوع محل انتقاد برخی از کاربران فضای مجاز شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها