راهنمایی برای یک زندگی شاد و سلامت در دوران سالمندی

الهی پیر شی

در گذشته زمانی که برای بزرگ‌ترها کاری انجام می‌شد، آنها این دعا (الهی پیر شی) را در حق جوان‌ترها داشتند. در واقع دعای الهی پیر شی به ‌این معناست که آنها برای جوان‌ترها، داشتن سلامت و شادابی برای رسیدن به سن پیری را آروز می‌کنند، زیرا هر کسی این شانس را ندارد که به این سن برسد.
کد خبر: ۱۴۲۴۶۱۵
نویسنده امیر علوی - خبرنگار چاردیواری

در کشوری که جمعیت به سمت پیری می‌رود و در کشور نیز جملات منفی زیادی در خصوص پیر شدن و دوران بازنشستگی وجود دارد، باید با این باورهای غلط با حفاظت از خود و انجام برخی موارد خیلی ساده، مبارزه کرد و خود را تا پایان عمر، سالم و شاداب نگاه داشت. کتاب (الهی پیرشی) در واقع برای افرادی است که به سن بالای۵۰ رسیده‌اند و این‌که باید چگونه از خود حفاظت کنند. بااین کتاب که راهنمای عملی ـــ کاربردی برای داشتن شادی و نشاط در زندگی دوم (بازنشستگی) تا رسیدن به هدف (۱۰۰سالگی) است می‌توان با اجرای راهکاری بسیارساده به این شادابی ونشاط دست یافت.

معرفی کتاب

در این کتاب، داستان زندگی پدری ۱۱۰ساله و مادری ۱۰۰ساله که هیچ مشکلی در سلامت و شادابی خود ندارند، آورده شده و رازهای آنان ارائه شده است. شما می‌توانید با تهیه این کتاب، همانند بقیه افراد بازنشسته که پس از مطالعه این کتاب به شادی و نشاط دست یافته و در مسیر سلامت قدم برداشتند از موهبت سلامت، شادی و نشاط بهره مند شوید.
تاکنون این کتاب به دست هر بازنشسته‌ای که رسیده، بازخوردهای بسیار خوبی دریافت شده است. اگر فردی در اداره یا جای دیگر مشغول کار شود، بر اساس قوانین و مقررات موجود کشور، نهایتا در صورت سلامت، حداکثر می‌تواند تا ۳۰سال در آن محل مشغول به کار باشد و سپس بعد از آن، فرد با دریافت حکمی از محل کار خود منفک شده و به منزل مراجعه می‌کند.
در همین حال نیز با توجه به منفک شدن وی از محل کار، تعدادی از مزایا و مبالغی که فرد در طول اشتغال خود دریافت می‌کرده، حذف شده و درآمدش به نصف تا یک سوم کاهش می‌یابد و نظر به این‌که او، زندگی خود را بر اساس حقوق دریافتی در زمان اشتغال تنظیم کرده است، لذا هرگونه کاهشی در حقوق دریافتی، مسائل و مشکلاتی را برایش در پی خواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به بالا رفتن سن و متأسفانه افکار و باورهای منفی و غلط موجود در جامعه که فرد با رسیدن به سنین بالا، باید آماده دریافت انواع و اقسام بیماری‌ها باشد، کم کم سر و کله بیماری‌ها نیز پیدا شده و فرد را از نظر سلامت به مخاطره می‌اندازد.
حال اگر فرد در طول اشتغال خود، اقدام به سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی خود کرده باشد، می‌تواند چند صباحی را آسوده‌تر در این دوران طی کند، لکن اگر فرد به علت مشغله فراوان و هزینه‌های زندگی از برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی، غافل مانده باشد، مسائل بیشتر خودنمایی می‌کند. نگارنده با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که شخصا در این خصوص انجام داده و همچنین مذاکراتی که با بیش از صدها نفر از عزیزان بازنشسته داشته است به موارد و مسائل آنها آگاه و دستورالعمل‌هایی برای این دوران در این کتاب گردآوری کرده که اگر هر یک از افراد گنجینه‌های نیروی انسانی(بازنشستگان) به این دستورالعمل‌ها توجه کنند، می‌توانند با انجام کارهای بسیار ساده و در بعضی اوقات معمولی، شادی، نشاط و سلامت خود را در این دوران برگردانند. همچنین با انجام کارهایی می‌توانند برای خود و اطرافیان، کارآفرینی کرده و درآمدی برای خود داشته باشند. ضمنا در این کتاب با کمک متخصصان در جهت مقابله با برخی بیماری‌ها و مسائل، پیشنهاداتی ارائه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها