قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌ الله لبنان:

حداقل وحدت، قرارنگرفتن در بلوک دشمن است

قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌ الله لبنان گفت: حداقلِ وحدت، قرارنگرفتن در بلوک دشمن است. باید به همه اعلام کنیم اشغال سرزمین فلسطین اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است.
قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌ الله لبنان گفت: حداقلِ وحدت، قرارنگرفتن در بلوک دشمن است. باید به همه اعلام کنیم اشغال سرزمین فلسطین اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است.
کد خبر: ۱۴۲۴۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، شیخ نعیم قاسم، قائم‌ مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان در افتتاحیۀ سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز در سالن اجلاس سران اسلامی و با حضور رئیس جمهور در حال برگزاری است، ضمن تبریک ایام ولادت حضرت رسول‌‏الله صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و حضرت امام صادق علیه السلام گفت: برای تقویت همکاری اسلامی راهکارهایی را باید پیش گرفت، یکی از مهمترین مسائل، وحدت اسلامی است، باید در جهت وحدتِ عملی تلاش زیادی کنیم و این ارزش اسلامی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها در نظر بگیریم و همچنین تلاش کنیم به روحیۀ وحدت‌بخشی در جامعه خودمان برسیم و نیز کوشش داشته باشیم از طریق کشورهای بزرگ اسلامی و نیز سازمان ملل ارزش‌های واقعی انسانی را نشان دهیم.

وی افزود: وحدت باید یک حداقل و یک حداکثر داشته باشد، حداقلش آن است که کشورها و سازمان‌های ما کنار بلوک دشمن قرار نگیرند بلکه کنار هم باشند، از سوی دیگر تلاش کنند در زمینه‌های مختلف همکاری داشته باشند. یادمان باشد امام خمینی همواره تأکیدشان بر این بود که بایستی وحدت میان تمام آحاد جامعۀ اسلامی تسری یابد. ما در دنیا یک میلیارد مسلمان داریم که دارای امکانات زیادی هستند. باید مسئله فلسطین را به‌عنوان مسئلۀ اصلی در نظر بگیریم، باید به همه اعلام کنیم اشغال سرزمین فلسطین اشغال تمام سرزمین‌های اسلامی است، باید مقابل دشمن صهیونیستی ایستاد. رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که مسئلۀ حقوق فلسطینیان، هرگز از سوی سازمان‌های بین‌المللی محقق نمی‌شود بلکه با پایداری مردم حاصل می‌شود.

شیخ نعیم ادامه داد: باید بتوانیم در زمینۀ تحکیم نظامی و حوزۀ مقاومت تلاش بیشتری داشته باشیم. با تقویت امکانات خودمان بتوانیم در برابر دشمنان خودمان بایستیم. با توجه به تجربۀ گرانسنگی که ایران در دفاع از مستضعفان در دنیا داشتند، باید این مسئله را به‌عنوان الگو قرار دهیم و بتوانیم با تکیۀ بر این ارزش‌های والا متحد شویم و از دشمنی بپرهیزیم. نتایج و دستاوردهای ناشی از پیشرفت امت اسلامی و مسلمانان سبب شده است مقاومت یک شکل منطقی به خودش بگیرد و لذا تأکید می‌کنم محور مقاومت می‌تواند دستاورهای خوبی برای امت اسلام داشته باشد، این امر به ما کمک می‌کند بتوانیم در برابر حرکت‌های تعصبی بایستیم، در آخر می‌گویم باید از هرگونه اختلاف پرهیز کنیم و بدانیم همکاری ایران با کشورهای اسلامی می‌تواند در جهت تحقق ارزش‌های اسلامی کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها