مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

ببینید | شکست پرسپولیس برابر النصر

پرسپولیس _ النصر در حساس‌ترین بازی لیگ قهرمانان

نقطه جوش فوتبال آسیا

این حجم از هیاهو بابت آمدن رونالدو به ایران باعث شد تا اصل قضیه را تا حدودی فراموش کنیم؛ دیدار پرسپولیس با النصر در آغاز دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا. رونالدو و هم تیمی‌هایش باعث شدند موقتا فراموش کنیم پرسپولیس در آستانه دیدار حساس خود با النصر چالش‌های متعددی دارد که یکی از آنها مصدومیت بیرانوند است. پیروزی خانگی مقابل النصر بسیار اتفاق بزرگی خواهد بود اما ورزشگاه خالی از تماشاگر تا حدودی معنای میزبانی را برای پرسپولیس از بین می‌برد.
کد خبر: ۱۴۲۳۱۳۶

بازی بزرگ با VAR

چقدرخوب که فشارهایAFC درنهایت باعث شد که سیستم ویدئو‌چک در این مسابقه مورد استفاده قرار بگیرد. حساسیت‌های بالای این مسابقه با توجه به حضور ستاره‌های بزرگ در ترکیب النصر باعث شد تا مسئولان به‌صرافت بیفتند و به هر شکل ممکن مقدمات حضوروار(سیستم ویدئو‌چک) را در ایران فراهم کنند. 

خطر بزرگ برای بیرو

علیرضا بیرانوند هنوز معمای بزرگ تیم فوتبال پرسپولیس است. هنوز نمی‌دانیم او به میدان می‌رود یا خیر. پرسپولیس در بازی‌های بزرگ خود در آسیا بابت داشتن یا نداشتن یک بازیکن تا این اندازه سردرگم و مبهم نبوده است. بیرانوند اگر به میدان نرود گل‌محمدی چاره‌ای جز این ندارد که از گلرهایی استفاده کند که حتی تجربه لیگ برتری هم ندارند. اگر از بیرانوند استفاده کند خطر بسیار بزرگ تشدید مصدومیت او وجود دارد. 

کریس مهارناپذیر

مهار رونالدو؟ حرفش را نزنید. او مهارناپذیر است. ۳۸ساله بودن او هم دلیل خوبی برای این نیست که افت کرده یا به اندازه گذشته خطرناک نیست. او همان فوق‌ستاره همیشگی است. در کنار او فوق‌ستاره‌های دیگری نظیر مانه هم حضور دارند. اصلا بر فرض رونالدو مهار شد. مانه و دیگر ستاره‌ها چطور مهار می‌شوند؟ یحیی گل‌محمدی امروز سخت‌ترین کار ممکن از ابتدای فصل را دارد. برد مقابل النصر گل‌محمدی را بار دیگر به عرش می‌برد. اما باخت... .

جایگاه متفاوت ۲ تیم

هر دو تیم در آخرین بازی لیگ‌های کشورهای خود به برتری رسیده‌اند. پرسپولیس دو بر صفر فولاد را برد و النصر هم مقابل الرائد سه بر یک به پیروزی رسید اما شرایط دو تیم در جدول رده‌بندی لیگ‌های کشورشان متفاوت است. پرسپولیس به لطف کسر چهار امتیاز از سپاهان به صدر رسیده اما النصر با ۱۲ امتیاز و با اختلاف چهار امتیازی نسبت به صدر جدول که الهلال در آن قرار دارد در رتبه ششم به‌سر می‌برد. 

۲ تیم مساوی در برد

آخرین باری که دو تیم به مصاف هم رفتند پرسپولیس به برد رسید و به فینال آسیا رفت. در واقع کار آن مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شد. النصر در تقابل امروز به‌دنبال انتقام هم هست. دو تیم بزرگ غرب آسیا در مجموع پنج بار مقابل هم قرار گرفته‌اند و هر‌کدام دو بار به برتری دست پیدا کرده‌اند. یک بازی هم مساوی شده است. کفه پیروزی‌های کدام تیم امروز سنگین‌تر خواهد شد؟ مساوی دیگری در کار است؟ نتیجه هر چه باشد نگاه تمام آسیا به این مسابقه است. نقطه جوش فوتبال آسیا فعلا در آزادی است، جایی خالی از تماشاگران پرهیاهو. 

حواشی عجیب و غریب ورود رونالدو به ایران 

از هجوم به هتل تا تپه‌نوردی هواداران
بالاخره تیم فوتبال النصر با ستاره بزرگش کریس رونالدو وارد ایران شد و اتفاقات و تصاویری ثبت شد که شاید تا سال‌ها نمونه آن اتفاق نیفتد. در حالی که با وجود علاقه شدید هواداران ایرانی به کریس رونالدو انتظار می‌رفت استقبال بهتری انجام شود، اما هجوم هواداران به هتل محل اقامت تیم النصر معادلات را به هم ریخت. در ادامه به مهم‌ترین حواشی و اتفاقات این استقبال نگاهی می‌اندازیم: 

ازدحام عجیب و غریب مدیران ایرانی در پاویون فرودگاه امام و محاصره کردن ستاره پرتغالی کار را به جایی رساند که دو نفر از اعضای اداری باشگاه النصر، دور رونالدو حلقه بزنند تا احیانا اتفاقی برای او رخ ندهد. 

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس به همراه مصطفی لشگری و یک ایرانی ساکن آلمان که با دو تخته فرش نفیس به فرودگاه امام آمده‌بود، به استقبال ستاره پرتغالی النصر رفتند. زمانی که فرش دستبافی که قرار است به رونالدو اهدا شود، مقابل او باز می‌شود، این ستاره پرتغالی که کمی هم متعجب شده، در واکنش به این اتفاقات اقدام به تکاندن فرش می‌کند. 

هدایایی که ازسوی باشگاه پرسپولیس به رونالدو داده شد، در دو روزنامه بزرگ عربستان یعنی عکاظ و المیدان بازتاب داشت.

یکی از عجیب‌ترین صحنه‌ها دراستقبال هواداران از کریستیانورونالدو و کاروان النصر زمانی بود که هجوم ناگهانی هواداران به داخل لابی هتل اسپیناس، نیروهای‌انتظامیوامنیتی را عقب راند و کنترل این مکان را از دست آنها بیرون آورد‌.

یکی از تصاویری که روز گذشته ثبت شد، هجوم هواداران به سمت هتل اسپیناس از طریق تپه‌های اطراف آن بود. این در حالی بود که در آن زمان بازیکنان النصر در هتل مستقر شده‌بودند. 

اکانت توییتری النصر با انتشارویدئویی از استقبال حیرت‌انگیز هواداران ایرانی، نوشت: اینها چیزهایی است که نمی‌توان خرید.

با توجه به اتفاقات دیروز و مسیر دشوار رونالدو تا رسیدن به محل اقامتش، انتظار می‌رفت او تمایلی به حضور در کنفرانس خبری نداشته‌باشد. چند ساعت بعد این موضوع قطعیت پیدا کرد و عبدالرحمان غریب به جای دیگر ستاره‌های تیمش در نشست خبری شرکت کرد. 

تاریخچه دیدار پرسپولیس و النصر
نخستین تقابل پرسپولیس و النصر: ۱۳۵۲
نتیجه نخستین مسابقه: ۲ ــ ۲
دومین مسابقه (۱۳۷۵): ۳ بر ۲ النصر
سومین مسابقه (۱۳۹۴): ۳ بر صفر النصر
چهارمین مسابقه (۱۳۹۴): یک  بر صفر پرسپولیس
پنجمین مسابقه (۱۳۹۹): یک بر یک (برتری پرسپولیس در پنالتی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها