یزد- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خواستار برقراری امکان تامین پایدار گاز استان از مسیرهای فرعی انتقال شبکه ملی به ویژه در شرایط ناترازی در این بخش با توجه به صنعتی بودن استان شد.
کد خبر: ۱۴۲۳۰۵۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، محمدجواد ابوالحسینی در مراسم تودیع و معارفه مدیریت شرکت گاز استان که در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد، با بیان این که سال پرفراز و نشیبی در مباحث انرژی را تاکنون سپری کردیم، اظهار داشت: فشارهای زیادی طی یک سال گذشته بر شرکتهای تامین و توزیع صنعت گاز کشور وارد شده است.

وی با بیان این که کشورمان دومین ذخایر گازی دنیا را در اختیار دارد، به اقدامات صورت گرفته دولت‌ها در زمینه توسعه شبکه گازی طی سالیان گذشته اشاره و عنوان کرد: متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به توسعه تامین گاز همزمان با توسعه شبکه گازی طی یک دهه گذشته، کشور امروز با ناترازی انرژی مواجه است.

ابوالحسینی ادامه داد: امروز دولتمردان تلاش دارند که این ناترازی را برای استفاده عموم از این موهبت الهی را طی یکی دو سال آینده مرتفع کنند.

وی با اشاره به اهمیت رونق تولید، صنعت گاز را جبهه‌ی اول مقابله با تحریم‌ها علیه کشورمان خواند و افزود: البته از صنایع به ویژه صنایعی که با بهره وری در جهت جبران این ناترازی تلاش می‌کنند نیز قدردانی می کنیم.‎

معاون استاندار با بیان این که مدیریت شرایط ناترازی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: یکی از هنرهای حوزه مدیریت اعمال این شرایط با کمترین خسارت وارده به جامعه است که خوشبختانه در یزد شاهد این مهم تاکنون بوده‌ایم.   

وی تامین گاز استان از مسیرهای فرعی را حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: خط تامین کننده کنونی استان همان خط اصلی گاز کشور است که در طول مسیر بارگذاری‌های متعددی روی آن است و قطعاً‌ مدیریت را در زمان ناترازی با دشواری مواجه می‌کند لذا مسیرهای جایگزین تامین گاز استان از سایر مسیرهای شبکه ملی انتقال گاز را نیز خواستاریم.

ابوالحسینی در پایان نیز با اشاره به توسعه موفق شبکه گاز در استان یزد، عمده برنامه مدیریت گاز در استان را مدیریت منابع و عرضه بهینه در این حوزه ذکر کرد.

گفتنی است؛ پیش از این سعید عقلی، مدیر عامل شرکت گاز استان یزد بود که به تازگی به عنوان سرپرست مدیریت دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران منصوب شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها