وزیر خارجه عراق اعلام کرد که بغداد روند دور کردن گروه‌های مسلح کُرد (تروریست‌های تجزیه‌طلب) از مرزهای ایران را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۴۲۲۷۲۰

به گزارش جام جم آنلاین از الجزیره، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در اظهارتی گفت که کشورش انتقال گروه‌های مسلح کُرد از مرزهای ایران به اردوگاه‌ها را آغاز کرده است.

وی گفت که بر اساس توافق امضا شده میان تهران و بغداد اقدامات لازم برای دور کردن این گروه‌ها از مرزهای ایران اتخاذ شده و گروه‌های مسلح در اردوگاه‌هایی دور و در عمق کردستان عراق اسکان داده می‌شوند.

حسین با اشاره به سفر امروزش به تهران تاکید کرد که "امیدواریم تنش‌های مرزی رخ ندهد و در رایزنی با مسئولان ایرانی به آن‌ها اعلام خواهیم کرد که برخی مناطق اقلیم کردستان را بمباران نکنند."

وزیر خارجه عراق روز گذشته در اظهاراتی گفت که امروز به تهران سفر خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد که قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد که هیچ طرفی از داخل خاک این کشور حمله‌ای علیه همسایگان انجام دهد.

فواد حسین خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای دور کردن مجموعه‌های معارض (تروریست‌های تجزیه‌طلب) از مرزهای ایران و عراق را اتخاذ کردیم و به توافق امنیتی با ایران پایبند هستیم.

روز دوشنبه «محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو طرف درخصوص راه‌های تقویت روابط میان ایران و منطقه کردستان، توافق امنیتی میان ایران و عراق و همچنین روابط اربیل و بغداد و گفت‌وگو برای حل مشکلات دو طرف تبادل‌نظر کردند.

بارزانی با تاکید بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران گفت که «ایران همسایه‌ای مهم برای منطقه کردستان است، این منطقه به توافق امنیتی ایران و عراق پایبند است و ایران مطمئن باشد که اجازه نخواهیم داد امنیت این کشور از داخل این منطقه تهدید شود».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها