ارائه دیدگاه‌های شهراندیشان در چهارمین نشست مشورتی

از پیشنهاد ایجاد مزرعه‌های خورشیدی تا بیان روش‌های مدرن آبیاری

چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان با موضوع ارزیابی برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۷۵

جام جم آنلاین اصفهان؛ چهارمین نشست مشورتی شهراندیشان با موضوع ارزیابی برنامه راهبردی ۱۴۱۰ شهرداری اصفهان و با حضور دغدغه‌مندان حوزه‌های مختلف در سالن همایش کتابخانه مرکزی برگزار شد.

در این نشست مشورتی، شهراندیشان در حوزه‌های مختلف به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند تا از این ایده‌ها و دیدگاه‌ها در تدوین برنامه راهبردی شهر اصفهان استفاده شود.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان در این نشست اظهار کرد: این جلسه، فرصتی برای غنی سازی فکری است و از نقطه نظرات شرکت کنندگان در بهتر شدن برنامه بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به لزوم استفاده از راه حل‌های نوین برای حل مشکلات قدیمی گفت: بنای این کار در شهرداری گذاشته شده است. به عنوان مثال در حوزه آب، در حال آزمایش روش لوکال هستیم و پیش بینی می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک فضای سبز شهر را با آب‌های خاکستری تصفیه شده آبیاری کنیم.

شهردار اصفهان گفت: در حوزه پسماند از تجارب دنیا باید استفاده کنیم و شهراندیشان اگر ایده‌ای در این زمینه دارند ارائه کنند. در این حوزه به دنبال رفتن به سمت زباله صفر هستیم. در اصفهان اکنون ۵۰۰ خانه زباله صفر هستند.

وی با اشاره به مفهوم عدالت گفت: عدالت یعنی فرصتی فراهم کنیم تا نیازهای زیست محیطی، بیولوژیک، احترام و در نهایت خودشکوفایی رخ دهد. از جمله مصادیق عدالت توزیع عادلانه خدمات است که برای تحقق این امر دیگر دستگاه‌ها باید در کنار هم قرار گیرند.

قاسم زاده در خصوص جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: دولت به دنبال انتقال جشنواره به شهر دیگری بود اما پس از رایزنی‌های متعدد قرار شد این جشنواره بنا بر نامش، در اصفهان بماند و به احتمال قوی در نیمه دوم مهرماه این جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود.

وی در خصوص پیشنهاد ایجاد مرکز ویژه افراد توانخواه گفت: این موضوع در شهرداری همواره محل اختلاف بوده است. دوستان در بهزیستی چندان موافق تفکیک فضاهای فرهنگی و تفریحی نیستند و معتقدند که در همین فضاهای عمومی باید چنین استفاده‌ای صورت گیرد.

شهردار اصفهان در خصوص اظهارات یکی از شهراندیشان در خصوص حفظ هویت ابنیه تاریخی بیان کرد: یک شهر زنده و پویا نمی‌تواند یک شهر بی تفاوت باشد و باید در اتفاقات ملی و مذهبی کنش و واکنش داشته باشد. یعنی اگر یک غریبه وارد شهر ما شد از گرافیک شهر متوجه شود که شخصیت و حرف شهر نسبت به این اتفاقات چیست. اما اینکه رخدادها کجا واقع شود باید بررسی شود.

وی اضافه کرد: پردیس هنر و باغ نور برای چنین رخدادهایی در نظر گرفته شده است اما معتقدیم در هر محله باید محور فرهنگی داشته باشیم و همه اجتماعات در چهارباغ متمرکز نشود. 

قاسم زاده با بیان اینکه استراتژی اصلی اصفهان صیانت از هویت شهر است، تصریح کرد: اصفهان یک شهر فرهنگی، تاریخی، علمی و هنری است و استراتژی ما حفاظت و صیانت از شخصیت شهر است. یعنی هیچ اقدامی که در تعارض با شخصیت شهر باشد نباید در این شهر اتفاق بیفتد.

لزوم تدوین برنامه راهبردی ۱۴۱۰ بر مبنای سند ۲۰ ساله توسعه کشور، نگاه به اصفهان به عنوان یک شهر موزه، لزوم استفاده از روش‌های مدرن در آبیاری فضای سبز، استفاده از اندیشه‌های زنان در اداره شهر، ظرفیت اصفهان برای ایجاد مزارع خورشیدی، ضرورت آشنایی شهروندان با ارزش‌های گردشگری شهر از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست از سوی شهراندیشان بود.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها