دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت که دشمنان به دنبال فشار اقتصادی، روحی و روانی بر مردم و جنگ ترکیبی علیه ملت بزرگ ایران هستند.
کد خبر: ۱۴۲۰۴۰۴

دشمن به دنبال ایجاد فشار اقتصادی و روانی روی مردم است

سرلشکر سیدیحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک شهید گمنام که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، تصریح کرد: کشور عزیز ما ایران در منطقه غرب آسیا، در حال عبور از یک مرحله خاص و رسیدن به یک شرایط مطلوب است. ما اصطلاح مرحله گذار ژئوپلیتیک را نسبت به این مرحله به کار می‌بریم و اصطلاح ساده‌اش مرحله عبور از یک پیچ تاریخی است.سرلشکر صفوی با بیان این‌که به فضل الهی و توجهات ۱۴ معصوم علیهم‌السلام، ملت بزرگ ایران به خودباوری و خودآگاهی برای تعیین سرنوشت خود در مقابل طرح‌های بیگانگان رسیده‌است، تأکید کرد: رهبر مقتدر و دولت خدمتگذار ایران و قوای سه‌گانه و قوای مسلح ایران در یک هم‌افزایی به دنبال حل مشکلات کوچک و بزرگ مردم صبور و انقلابی ایران هستند.وی با تاکید بر این که سیاست دشمنان اسلام و ایران در این جنگ ترکیبی ایجاد یأس، ناامیدی و بحران‌آفرینی و خدشه در امنیت و آرامش زندگی مردم است، تصریح کرد: پیام این مراسم معنوی شهید گمنام، پیام شهیدان ۴۴ سال گذشته یعنی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس، مدافعان حرم، شهدای هسته‌ای، شهدای کرونا و دیگر شهدا به ما «فاستقم کما امرت» است.سرلشکر صفوی ادامه داد: ما هم اکنون هم در این جنگ ترکیبی و در هر سطحی که قادر هستیم، باید کمک به آحاد مردم به خصوص طبقات ضعیف را یک رسالت، یک وظیفه وجدانی و اخلاقی و انسانی خودمان بدانیم.
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: مردمداری و مردم‌یاری سیره شهدا بوده‌است. آیا ما نسبتی با آرمان و خواسته شهیدان داریم یا از آن فاصله گرفته‌ایم؟ اگر به اذن الهی این شهدای گرانقدر زنده می‌شدند از ما چه سؤالی می‌کردند؟ ما چه پاسخی می‌دادیم؟ما از آنها چه سؤالاتی می‌پرسیدیم و او چه پاسخ می‌داد؟

آذربایجان مرزهای زمینی خود را به دلیل کرونا بسته است
بخش کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان به خاطر تدابیر کرونایی روی همه همسایگانش بسته است.
بخش کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در خصوص این‌که آیا زائران جمهوری آذربایجان می‌توانند برای سفر اربعین از خاک کشورمان استفاده کنند، اعلام کرد: تا مهر ماه مرزهای زمینی جمهوری آذربایجان با همه همسایگان آنها بسته است و این موضوع به روابط دو جانبه میان ما و آنها ارتباطی ندارد و از این جهت مشکلی وجود ندارد.
بخش کنسولی سفارت ایران در باکو توضیح داد: مصوبه قرارگاه کرونایی نخست وزیری جمهوری آذربایجان، مقررات بسته بودن مرزهای زمینی با همه همسایگان این کشور را تا مهر ماه امسال تمدید کرده‌است. بر این اساس اتباع آذربایجانی هم برای خروج زمینی از مرزها و هم ورود زمینی باید مجوز مخصوص از دولت خودشان داشته‌باشند. گفتنی است مرزهای هوایی میان ایران و آذربایجان باز است و هفته‌ای دو پرواز دوشنبه‌ها و جمعه‌ها بین تهران و باکو برقرار است.

ادامه گفت‌وگوهای مصر با ایران
وزیر خارجه پیشین مصر گفت، تماس‌ها با ایران ادامه دارد و قاهره برای ازسرگیری روابط خود با تهران نیازی به میانجیگری یا مداخله طرف‌های دیگر ندارد.
محمد العرابی، وزیر خارجه پیشین مصر و سفیر سابق این کشور در آلمان تاکید کرد تماس‌ها با ایران وجود دارد و لزوما نیازی به اعلام جزئیات این گفت‌وگوها نیست.العرابی در گفت‌وگو با خبرگزاری «AWP» تصریح کرد که مصر برای از سرگیری روابط خود با ایران نیازی به میانجیگری یا مداخله طرف‌های دیگر ندارد.رئیس مرکز شورای امور خارجه مصر افزود: موضوع خیلی ساده‌تر از آن است که پیچیده شود؛ بازگشت کامل روابط تهران ــ قاهره اتفاق خواهدافتاد، اما مصر شرایط خاص خود را در این خصوص دارد.العرابی ادامه داد: روابط دیپلماتیک بین مصر و ایران وجود دارد و قطع نشده‌است اما برای احیای کامل روابط، عوامل تعیین‌کننده‌ای با ماهیت خاص بین آنها وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها