شهردار قزوین

احداث کمربندی سبز قزوین با 1000 میلیارد تومان اعتبار

مهدی صباغی، شهردار قزوین در تور رسانه ای خبرنگاران از بازدید این ابرپروژه کمربندی سبز گفت: 72 هزار نفر جمعیت از محمدیه، مهرگان، الوند، شریف‌آباد و اهالی شهرک مینودر برای ورود به شهر قزوین وارد چهارراه ولی‌عصر(عج) می‌شوند.
مهدی صباغی، شهردار قزوین در تور رسانه ای خبرنگاران از بازدید این ابرپروژه کمربندی سبز گفت: 72 هزار نفر جمعیت از محمدیه، مهرگان، الوند، شریف‌آباد و اهالی شهرک مینودر برای ورود به شهر قزوین وارد چهارراه ولی‌عصر(عج) می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۱۹۵۹۱
مهرداد نوری – جام جم آنلاین قزوین: شهردار قزوین با بیان اینکه قزوین صدها سال‌ است که یک مسیر تردد عرضی دارد، تصریح کرد: طول کمربندی سبز 11.7 کیلومتر است که در گذشته 2 کیلومتر آن و تقاطع‌هایش ساخته شده و این پروژه 1000 میلیارد تومانی به دلیل تداخل آن با موضوعات باغستان سنتی خوابیده بود. ما خودمان باغدار بزرگ بودیم و هیچ‌گاه نابودکننده باغات سنتی نبودیم. صباغی با ذکر اینکه بخشی از کمربندی شرقی و بلوار آیت‌الله باریک‌بین به سمت میدان قدس و بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان می‌رود، افزود: همچنین در کنار کمربندی شرق یک مسیر تردد عابر با عرض 10 متر داریم که 6 متر به دوچرخه‌سواری و 4 متر هم به پیاده‌روی اختصاص می‌یابد و دیگر نیاز نیست که همه مردم قزوین در جاده سلامت باراجین و جلوی دانشگاه آزاد جمع شوند. در ضمن مادران می‌توانند با کالسکه در این مسیر تردد کنند، چرا که اتاق مادروکودک برای آنها پیش‌بینی شده است. شهردار قزوین همچنین از احداث سامانه جمع‌آوری آب باران در بلوار آیت‌الله باریک‌بین و رینگ شهری خبر داد و گفت: پیشتر آب باران به جوی‌های آب می‌رفت و تبدیل به پساب می‌شد و در حال حاضر با ساختن این سامانه آب تمیز باران به سمت باغستان سنتی هدایت می‌شود و باغات را آب‌دهی می‌کند. صباغی با بیان اینکه شروع ساخت کمربندی شرق از تیرماه سال 1397 با 40 متر پهنا بوده، ادامه داد: در دوره مدیریت شهری قبلی کمربندی شرق از فلکه شورا تا پل ارنجک ساخته شده بود و برای تملک زمین‌های این مسیر بیش از 200 میلیارد تومان ساخته شده است. در عرض 2 سال 9 کیلومتر از کمربندی شرق توسط شهرداری قزوین ساخته شده است. وی یادآور شد: این کمربندی 50 متر فضای ساماندهی رودخانه باراجین دارد که به تأیید کارشناسان شرکت آب‌منطقه‌ای رسیده است. ساختمان‌های خدماتی شامل سرویس بهداشتی و فضای فروشگاهی و اجاره دوچرخه هم داریم. هر 800 متر این ساختمان‌ها تکرار می‌شوند و حدود 5 سری ساختمان با مساحت 100 متر مربع داریم. صباغی افزود: کمربندی سبز یا کمربندی شرق قزوین به احتمال زیاد در هفته دفاع مقدس یعنی در انتهای شهریورماه یا ابتدای مهرماه به صورت رسمی افتتاح شده و زیر بار ترافیکی خواهد رفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها