ترفند تاج برای کم‌کاری؛ محرومیت بازیکنان و مربیان

هیس! انتقاد از داور ممنوع

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های صدور مجوز حرفه‌ ای مثبت بودن تراز مالی باشگاه‌ها است.
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های صدور مجوز حرفه‌ ای مثبت بودن تراز مالی باشگاه‌ها است.
کد خبر: ۱۴۱۹۳۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی تاج در حاشیه مراسم قرعه‌ کشی لیگ دسته اول فوتبال، اظهار داشت: ما دو بحث اصلی داریم، نخست بحث مجوز حرفه‌ای است. امروز (دوشنبه) در هیئت رئیسه AFC که به صورت آنلاین برگزار شد، تأکیدشان بود که لیگ حرفه‌ای باشد. گرفتن مجوز حرفه‌ای برای لیگ برتر و دسته اول قطعی و ضروری است و در کنار آن مجوز ملی نیز باید گرفته شود. یعنی اگر باشگاهی مجوز حرفه‌ای نگیرد، باید مجوز ملی داشته باشد. برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نزدیک به 35 مورد وجود دارد که باید رعایت شود ولی در بحث مجوز ملی موردها کمتر است.

وی افزود: در حال حاضر برای لیگ فوتبال‌مان 6 مجوز حرفه‌ ای برای تیم‌های بزرگسال و دو مورد برای بانوان صادر کرده‌ایم که در حال حاضر این تعداد خوب است. فدراسیون فوتبال راه سختی در پیش دارد ولی باید روزی یک نفر شروع می‌کرد و چاره‌ای نداریم که این راه را پیش برویم. بحث تعیین سقف بودجه مواردی است که دیر یا زود باید انجام می‌شد و فدراسیون فوتبال، هیئت رئیسه و سازمان فوتبال به این نتیجه رسیدند که باید جدی گرفته شود. در یکی از رسانه‌ها خواندم که باشگاهی سال گذشته 555 میلیارد تومان هزینه کرد و امسال 325 میلیارد تومان هزینه کرده است. این اتفاق خوب است و کاهش قیمت‌ها باعث می‌شود بدهی باشگاه‌ها کمتر شود. یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های صدور مجوز حرفه‌ ای مثبت بودن تراز مالی است و نباید همینطور چک بدهیم. اینطور نشود که مدیر بگوید ما چک می‌دهیم و نفر بعدی آن را پاس می‌کند. این سخت‌گیری که در لیگ برتر می‌بینید احتمالا در سال‌های بعد در لیگ یک جاری می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: امسال لیگ یک سقف بودجه دارد و باشگاه‌ها بر اساس آن کارشان را پیش می‌برند. در دنیا راه حل منطقی باشگاه‌داری همین است که می‌گوید اگر درآمدتان زیاد است بروید بازیکنان گران بگیرد و اگر کم شد بازیکن گرانقیمت خود را بفروشید. در کشور ما چون درآمد پایدار برای فوتبال کم است، باید بحث‌ های انقباضی را عمل کنیم. امیدوارم در آمدها زیاد باشد تا بتوانید بازیکن بگیرید. در این شرایط دست‌تان دیگر دست دولت نیست و دست‌تان در جیب ناشی از درآمدهای خودتان است. تا آن روز باید هزینه‌ها کاهش یابد تا به درآمدها نزدیک شود. هر سال شاهد حضور طلبکاران زیادی در کمیته وضعیت هستیم. امیدوارم امسال لیگ خوب و پرصلابتی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها