عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان در همایش تخصصی اختتامیه هفته کسب‌وکارهای دیجیتالی:

صنایع برای تطابق با فناوری نسل پنجم آماده شوند

عضو هیئت‌رئیسه و خزانه‌دار اتاق بازرگانی اصفهان در همایش تخصصی اختتامیه هفته کسب‌وکارهای دیجیتالی گفت: فناوری نسل پنجم پشت مرزهای کشور است و اگر صنایع برای به‌کارگیری آن آمادگی نداشته باشند، محکوم به شکست و تعطیلی خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۱۹۱۶۴

جام جم آنلاین اصفهان؛ علی صفرنوراله در این همایش با بیان اینکه فناوری نسل پنجم پشت مرزهای کشور است، اظهار داشت: این در حالی است که صنایع و کارخانه‌های کشورمان هنوز از فناوری نسل دوم و سوم استفاده می‌کنند و اگر برای تطابق و به‌کارگیری فناوری نسل پنجم آمادگی پیدا نکنند، به تعطیلی کشیده خواهند شد؛ بنابراین اتاق اصفهان با تمام انرژی برای پیاده‌سازی فناوری روز دنیا و همچنین توسعه و ایجاد کسب‌وکارها برای جوانان تلاش خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امروز یافتن متخصص فناوری اطلاعات بسیار مشکل شده و بسیاری از نیروها به دنبال مهاجرت هستند، افزود: از مسئولان و اداره‌کنندگان کشور درخواست داریم این مسئله را ریشه‌یابی کرده و برای حل آن گام‌های اساسی بردارند، در غیر این صورت نمی‌توان  آینده روشنی برای مجموعه‌های صنعتی متصور شد.
نفوذ فناوری در صنایع نیازمند کار فرهنگی و پذیرش آن است
علی‌اصغر انصاری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز زمینه‌سازی تحول دیجیتال و زیست در عصر دیجیتال را نیازمند فراهم کردن الزامات و مقدماتی دانست و ادامه داد: اگر این الزامات فراهم نشود، نمی‌توان در این حوزه به مزیت‌آفرینی پرداخت.
وی ضمن اشاره به تعامل مناسب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بخش خصوصی تصریح کرد: دولت منابع لازم برای توسعه زیرساخت‌ها را در اختیار ندارد و این امر باید با مشارکت بخش خصوصی دنبال شود. از طرف دیگر نفوذ فناوری علاوه بر سرمایه‌گذاری و تنظیم‌گری، نیاز به پذیرش فناوری از سوی مدیران و صاحبان صنایع و انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی دارد.
فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، تنها راه‌حل افزایش بهره‌وری در کشور
همچنین سیدحسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه بهره‌وری و تحول از جمله ارکان انقلاب صنعتی چهارم است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2025 بسیاری از مشاغل از بین‌ برود. این موضوع هم تهدید محسوب می‌شود و هم فرصت و در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به این موضوع بیشتر به‌عنوان فرصت نگاه می‌کنیم.
وی ضمن اشاره به رشد منفی بهره‌وری در ایران از سال 1347 تاکنون، تأکید کرد تنها راه‌حل افزایش بهره‌وری استفاده از فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال است.
امید شریفی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز درباره چهار دستاورد رویداد هفته کسب‌وکارهای دیجیتالی در سال جاری گفت: برون‌سپاری و مردمی‌سازی در حوزه اجرا و پیاده‌سازی رویداد، رویکرد حل مسئله از فعالان اقتصادی و در نهایت مردم، تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و دولتی که اقتصاد دیجیتال را به عنوان یکی از اولویت‌های خود دنبال کرده بودند و پرداختن به الزامات انقلاب صنعتی چهارم از جمله این دستاوردها بود.
در ادامه کاظم آیت‌اللهی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن نظام صنفی رایانه‌ای استان بحران نیروی انسانی را بزرگ‌ترین چالش فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و تأکید کرد باید ضمن امیدآفرینی، فضایی امن برای فعالیت نیروهای متخصص ایجاد شود که نیازمند برنامه‌ریزی مستمر، متمرکز و یکپارچه در حوزه آموزش منابع انسانی، تخصیص بودجه‌های کلان دولتی و همراهی منسجم بخش خصوصی است.
وی ساماندهی و نظم‌بخشی فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را مهم‌ترین رسالت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای دانست و اضافه کرد: امیدوارم برگزاری رویداد هفته کسب‌وکارهای دیجیتالی و رویدادهای مشابه تلنگری برای برنامه‌ریزی کلان کشوری در جهت فراهم کردن زیرساخت امن، مطمئن و یکپارچه و رگولاتوری منسجم، به‌روز، مستمر و قطعی باشد.
در ادامه، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در طول برگزاری رویداد هفته کسب‌وکارهای دیجیتالی ارائه شد.
بخش دیگری از این مراسم به سخنرانی‌های تخصصی با موضوع «چالش‌های حرکت به سمت انقلاب چهارم صنعتی در صنایع بزرگ»، «شناخت تهدیدات و راهکارهای امنیتی در کسب‌وکارهای دیجیتال»، «شهر هوشمند و هوشمندسازی شهری» و «داده‌ها تمام آن چیزی هستند که به آن اعتماد می‌کنیم» اختصاص داشت.
در پایان نیز از صنایع، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های برگزیده در حوزه اقتصاد دیجیتال تقدیر به عمل آمد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها