استاندارکرمان اعلام کرد:

افزایش سه و نیم درصدی نرخ ثبت ولادت در استان کرمان

استاندار کرمان با اشاره به افزایش نرخ ثبت ولادت در این استان،گفت:نرخ ثبت ولادت بهار ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل،سه و نیم درصد افزایش داشته‌ است.
کد خبر: ۱۴۱۸۱۷۸

به گزارش جام جم آنلاین کرمان،محمد مهدی فداکار درجلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان کرمان با اشاره به اینکه اولویت پرداخت وام‌های ازدواج با زوج‌های کرمانی است،افزود:در صورت وجود تسهیلات و نبودمتقاضی ازاستان کرمان،می‌توان وام ازدواج را به متقاضیان خارج از استان پرداخت کرد.
 
وی خاطرنشان کرد:درراستای طرح جوانی جمعیت،بیش از یک سوم متقاضیان دریافت زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند وبیشتر،متعلق به شهرستان کرمان هستند که به دلیل محدودیت واگذاری زمین در شهر کرمان،در اطراف شهر،واگذاری‌ها انجام می‌شود. 

استاندارکرمان ضمن تاکید بر تسریع واگذاری وام و تسهیلات ازدواج،عنوان کرد:در راستای طرح جوانی جمعیت بایدواگذاری زمین سرعت بیشتری به خود بگیرد. 

فداکار،با اشاره به رشد نرخ ثبت ولادت در استان کرمان،افزود:نرخ ثبت ولادت بهار سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته،سه و نیم درصد افزایش داشته که قابل قبول است،اما در این زمینه باید فرهنگ‌سازی و تلاش بیشتری انجام داد. 

رضاحافظی،مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان دراین جلسه با اشاره به طرح جوانی جمعیت،افزود:۵ هزار متقاضی برای فرزند سوم به بعد و ۴۶۰متقاضی برای چهار فرزند زیر ۲۰ سال جهت دریافت زمین و در مجموع ۵ هزار و ۴۶۴ نفر متقاضی زمین درطرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد ۱۶۳ پرونده نیز جهت تعیین قطعه در گردش هیئت نمایندگی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها