مدیرکل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر در دیدار با اصحاب رسانه گفت؛

صدور مجوزهای صنعتی،مهم ترین مسئولیت سازمان

امسال ۸۵ جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی صادر شده است که به نسبت سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است
کد خبر: ۱۴۱۷۵۱۶
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش جام جم/ مدیرکل سازمان صنعت،معدن و تجارت استان در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت؛همان طور که استحضار دارید یکی از مهم‌ترین کارها و مسئولیتی که به عهده سازمان صمت می‌باشد صدور مجوزهای صنعتی در قالب واحدهای بزرگ،متوسط و کوچک و پروانه‌های کسب برای واحدهای کوچک صنفی است و این شاخص مهمی است،توقعی که بخش خصوصی و متقاضیان سرمایه‌گذاری دارند این است که در کوتاه‌ترین زمان مجوز آنها صادر شود، این فرایند کاملاً الکترونیکی است که در کوتاه ترین زمان ممکن در حال انجام است.

مهدی صفوی گفت:امسال ۸۵ جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی صادر شده است که به نسبت سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است. از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰۴ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شده است و سرمایه‌گذاری آن به مبلغ 3 هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و پیش‌بینی اشتغال آن برای ۱۷۰۸ نفر می‌باشد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و ابزاری که در اختیار سازمان صمت است در زمینه تامین مالی بانک‌های عامل در قالب تسهیلاتی که وجود دارد مثل تبصره ۱۶ ، تبصره ۱۸ و تسهیلات رونق تولید که از منابع داخلی خود بانک‌ها استفاده می‌کنیم.موانعی که وجود دارد موانع قانونی و تشریفات اداری هست که به طور مستمر این مشکلات را با تشکیل جلسات مشترک بین دستگاه‌های اجرایی ، صاحبان صنایع و صاحبان طرح‌ها با حضور استاندار و معاون اقتصادی ایشان چاره‌اندیشی می‌شود و مشکلات حل و فصل می‌گردد.

ایشان بیان کرد:در شاخص پروانه‌های بهره‌وری امسال ۱۱ پروانه در سه ماهه اول امسال  صادر گردید که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است و پیش بینی شده است که امسال ۲۰ طرح در هفته دولت افتتاح شود به سرمایه‌گذاری ۷۸ میلیارد تومان با اشتغال ۳۷۲ نفر

و ۲۰ طرح در همه شهرستان‌های استان آماده بهره‌برداری داریم و با حضور مقامات استانی افتتاح می‌شوند در سه ماهه اول امسال در برنامه سالانه سازمان صمت 3 واحد صنعتی که از چرخه تولید خارج شده بودند با رفع موانع فعال گردید و منجر به اشتغال ۴۰ نفر شد و این افراد به شغل خود برگشتند.

مهدی صفوی در زمینه معدن گفت:یک پروانه معدنی در سه ماهه اول امسال صادر گردید با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۶ نفر

همچنین ایشان اضافه کرد:در زمینه تامین زیرساخت‌های معادن اقدامات خوبی شده است سال گذشته نزدیک به ۴۰ میلیارد پروژه داشتیم در زمینه تامین راه، آب و برق معادن که به تداوم این معادن کمک می‌کند.

صدور پروانه کسب: از طریق بخش خصوصی در اتاق اصناف و اتحادیه‌ها انجام می‌شود و عمده اشتغال استان از طریق واحدهای صنعتی می باشد.

1596 پروانه کسب صنفی در زمینه صنوف تولیدی و خدماتی که منجر به اشتغال ۳۹۹۰ نفر گردید و این اشتغال از طریق سامانه رصد است.

وی افزود: در طرح‌های صنعت و معدن و تجارت در چهار ماهه اول امسال ۲۰۰۰ نفر ثبت سامانه رصد شدند که سهم بالایی است و سال گذشته ۱۰ هزار نفر ثبت این سامانه شده بودند.

در حوزه تجارت و بازرگانی خارجی :استان بوشهر یکی از استان شاخص در زمینه‌های صادرات غیر نفتی رتبه اول تا سوم در سه ماهه اول امسال است و۲۸۵۰ میلیون دلار ارزش صادرات غیر نفتی بوده است.

مهدی صفوی در زمینه معدن خبر داد: در سه ماهه اول امسال  یک پروانه معدنی صادر گردید با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۶ نفر و همچنین ۱۲۰ کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی صادر شده است و 203 مورد از کارت‌ها هم تمدید شده‌اند.

در سه ماهه امسال ۱۷ جلسه ترتیب داده شده است در این جلسات ۱۵۳ پرونده بررسی گردید و ۱۶۹ مصوبه در زمینه تامین مالی و تامین زیرساخت‌ها و رفع موانع و مشکلات داشتیم.

مدیرکل سازمان صمت در زمینه تامین مالی تسهیلات تبصره 18 بیان کرد: ظرفیت امسال ۱۵۰ میلیارد تومان در اختیار بخش صنعت هست و هزار میلیارد تومان تسهیلات مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری برای واحدهایی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارند و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با بهره پایین از طریق اداره کار در اختیار واحدهای غیر فعال صنعتی قرار می‌گیرد.

ایشان در حوزه فرش گفت: ۶۵۰۰ بافنده رسمی که کارت قالی‌بافی دارند هر ساله ۸۳۰۰ متر مربع فرش می‌بافند و امسال بر اساس تسهیلات تبصره ۱۶ و تسهیلات مشاغل خانگی3 هزار متر مربع به این میزان اضافه خواهد شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صمت در این نشست گفت:در حوزه بازرگانی خارجی از جمله اقداماتی که انجام شده است برگزاری،تهیه و تنظیم شیوه نامه برگزاری نمایشگاه‌ها است، نمایشگاه های شهرستانی برای اولین بار در استان اتفاق افتاده و در حال اجرا شدن است ۳۲ عنوان نمایشگاه تخصصی در نیمه دوم امسال و 35 نمایشگاه در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

اردست در رابطه با فعال سازی مجدد شرکت تعاونی مرزنشینان گفت:این تعاونی ها بعد از ۱۱ سال رکود دوباره فعال شده اند که مراکز شهرستان‌ها مشمول این طرح نمی‌ باشند اما در حال بررسی است که شعاع ۶۰ کیلومتری هم شامل این طرح شوند. سهمیه معافیت ارزی در سال جاری برای مرزنشینان دو برابر شده است،برای منطقه عادی ۳۰۰ دلار و برای منطقه محروم ۶۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

ایشان افزود:سامانه ثبت آماری کالاهای همراهی ملوانان برای اینکه شفافیت در کالاهایی که ملوانان به صورت ته لنجی وارد استان می‌کنند صورت گیرد،راه اندازی شد.

همچنین راه‌اندازی اخذ مجوز الکترونیکی بهداشت که به سامانه ثبت آماری ملوانی اضافه شده است از اول مرداد ماه امسال عملیاتی گردید.

وی در پایان افزود:موضوع دیگر بحث برگشت ارز حاصل از صادرات است که تقریباً ۱۰۹ متعهد ارزی زیر ۶۰ درصد داریم و این موضوع مهمی است که پیگیری و عملیاتی شده است،همچنین برگشت ارز صادر کنندگان سال ۱۴۰۱  تا پایان شهریور امسال تمدید شد.

 

صدور مجوزهای صنعتی،مهم ترین مسئولیت سازمان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها