داماد خشمگین که در جنایتی هولناک فرزندش را همراه همسر، مادرزن و پدرزن سابقش با شلیک گلوله در شهرستان فردیس به قتل رسانده بود، پس از ۹ ماه و نیم فرار با شلیک کاراگاهان پلیس آگاهی استان البرز کشته شد. قاتل مسلح وقتی خود را در محاصره پلیس دید برای فرار به سمت آنها شلیک کرد که ناکام ماند و زمینگیر شد.
داماد خشمگین که در جنایتی هولناک فرزندش را همراه همسر، مادرزن و پدرزن سابقش با شلیک گلوله در شهرستان فردیس به قتل رسانده بود، پس از ۹ ماه و نیم فرار با شلیک کاراگاهان پلیس آگاهی استان البرز کشته شد. قاتل مسلح وقتی خود را در محاصره پلیس دید برای فرار به سمت آنها شلیک کرد که ناکام ماند و زمینگیر شد.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۶۸

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از آخرین روز تابستان سال گذشته و با گزارش قتل عام اعضای یک خانواده در شهرستان فردیس استان البرز آغاز شد. ماموران پس از حضور در محل قتل، متوجه شدند مرد میانسال همراه همسر، دختر و نوه ۱۱ ساله‌اش هدف گلوله قرار گرفته‌اند. مرد میانسال و نوه‌اش بر اثر شدت جراحات در صجنه تیراندازی جان باخته بودند اما همسر و دخترش هنوز زنده بودند که سریع به بیمارستان انتقال یافتند. اما زن جوان در مسیر بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخت تا تعداد قربانیان این جنایت به سه نفر برسد. مادر خانواده هم با تشخیص پزشکان، مرگ مغزی شده بود که با رضایت خانواده‌اش، اعضای بدن او به بیماران اهدا شد تا ناجی بیماران نیازمند اهدای عضو باشد.

ردپای داماد سابق
عامل این جنایت هولناک، داماد سابق خانواده بود که خیلی زود شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت. آن‌طور که یکی از پسران خانواده روایت کرده، داماد سابق خانواده قبل از اجرای نقشه‌اش با تهدید سلاح یک خودروی ال‌۹۰ را سرقت کرده و با آن مقابل خانه پدرزن سابقش آمده بود. او مدتی مقابل این خانه کشیک داده بود تا در فرصتی مناسب، نقشه قتل را اجرا کند‌. صبح پس از رفتن یکی از پسران به پادگان، با اسلحه از ماشین پیاده شد و به سمت پدرزن سابقش رفت. مرد میانسال با خرید نان قصد ورود به خانه را داشت که با داماد سابقش رو‌به‌رو شد. مرد مسلح بدون این‌که حرفی بزند، اسلحه را به سمت سر پدرزن سابقش گرفت و به او شلیک کرد‌. گلوله به سر مرد میانسال اصابت کرد و غرق در خون مقابل در ورودی خانه نقش بر زمین شد. قاتل وارد خانه شد و پس از رو‌به‌رو شدن با مادرزن سابقش، به سر او هم شلیک کرد‌. آمنه، دختر خانواده سومین عضو این خانواده بود که قربانی شلیک‌های همسر سابقش شد. مرد مسلح با دیدن همسر سابقش تصمیم به زجرکش کردن او گرفت. ابتدا تیری به پای همسر سابق خود شلیک کرد و بعد دست او را هدف گلوله قرار داد. در آخر هم اسلحه را زیر چانه‌اش گذاشت و شلیک کرد. قاتل سپس سراغ دخترش رفت و دست او را گرفت تا از خانه بیرون ببرد که متوجه شد هنوز مادرزنش زنده است. به همین علت با چکشی که برای بازکردن در با خود آورده بود به سرش زن میانسال ضربه زد. رویان ۱۱ساله که از دیدن صحنه تیراندازی به پدر و مادربزرگ و مادرش وحشت زده بود، قصد داشت از دست پدرش فرار کند که مرد بی‌رحم از پشت سر به او شلیک کرد و دخترش را در میان کوچه به قتل رساند.

آغاز تحقیقات
قاتل پس از این جنایت به محل نامعلومی گریخت و تلاش‌های کارآگاهان پلیس آگاهی فردیس برای دستگیری‌اش بی‌نتیجه مانده بود. با گذشت هشت ماه از این جنایت، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز قرار گرفت‌. کارآگاهان این اداره با ۴۰ روز جست‌وجوی شبانه‌روزی توانستند مخفیگاه قاتل فراری را در بخش گهواره شهرستان دالاهوی استان کرمانشاه به‌دست بیاورند. با توجه به احتمال تغییر دوباره مخفیگاه قاتل و حساسیت ماجرا، تیمی به سرپرستی سرهنگ مهدی حاج‌حمدی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز راهی این شهرستان شدند.

کشته شدن قاتل
صبح روز جمعه با اطمینان از حضور متهم تحت تعقیب در محل کارش ماموران وارد عمل شدند. مرد مسلح با مشاهده ماموران پلیس برای فرار اقدام به تیراندازی کرد که هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.
سردار حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز در این‌باره گفت: مأموران پلیس آگاهی البرز پس از هماهنگی با مقام قضایی و با همکاری پلیس آگاهی استان کرمانشاه در‌صدد دستگیری متهم پرونده بودند که وی پس از اطلاع از حضور نیروهای پلیس، اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کرد.
وی افزود: در ادامه مأموران پلیس به متهم مسلح هشدار دادند ولی به‌دلیل مقاومت وی، با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح به سمت او تیراندازی کردند. در این درگیری مسلحانه قاتل فراری کشته شد و به هیچ‌کدام از نیروهای حافظ امنیت آسیبی نرسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها