به مناسبت عید غدیر صورت گرفت؛

همایش خودروهای کلاسیک در مشهد برگزار شد

رئیس اتحادیه اتومبیلرانی خراسان رضوی از برگزاری همایش خودروهای کلاسیک در مشهد خبر داد.
رئیس اتحادیه اتومبیلرانی خراسان رضوی از برگزاری همایش خودروهای کلاسیک در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۵۲۵۳

فرضعلی گرایلی در حاشیه همایش خودروهای کلاسیک در مشهد گفت: امروزه در تمام دنیا برگزاری نمایشگاه‌های خودرو‌های قدیمی به تقویت گردشگری کمک می‌کند.

او افزود: ماشین‌های تاریخی و قدیمی بخشی از هویت یک شهر است و معمولا این نوع خودرو‌ها نوستالوژی خاصی برای مردم دارد؛ بنابراین در شهری مثل مشهد که شهری زائر پذیر است برگزاری نمایشگاه‌های خودرو‌های قدیمی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و ظرفیتی برای این شهر به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه اتومبیلرانی خراسان رضوی ادامه داد: در مشهد خودرو‌های قدیمی نگه داری می‌شود که شاید مشابه این خودرو در دنیا بسیار کم باشد. او افزود: قدیمی‌ترین ماشین ایرانی در مشهد پیکان سال ۱۳۴۷ است که بسیار خوب نگاه داری شده و قدیمی‌ترین خودروی کلاسیک خارجی نیز مربوط به سال ۱۹۶۷ است.

گرایلی بیان کرد: نگه داری از خودرو‌های کلاسیک فرصت‌های شغلی را ایجاد می‌کند، چون در درجه اول این ماشین‌ها احتیاج به تعمیر دارد و در درجه دوم به دلیل نایاب بودن قطعات خودرو‌های قدیمی باید با استفاده از دانش بومی و ابتکار این قطعات طراحی و ساخته شود گرایلی تصریح کرد: همچنین در بین دارندگان خودرو‌های کلاسیک کلوپ‌هایی مثل کلوپ ماشین‌های ژاپنی یا کلوپ ماشین‌های پیکان شکل می‌گیرد و معمولا این کلوپ‌ها با هم تبادل اقتصادی و خرید و فروش دارند.

در ادامه رئیس کمیته خودروهای کلاسیک مشهد گفت: سیصد نفر در مشهد خودروهای کلاسیک دارند که در این کلانشهر خودروهای کلاسیک رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

هاشم نساج کریمی افزود: نگه داشتن خودرو قدیمی علاوه براینکه حفظ یک اثر قدیمی است بلکه یک نوع ذوق هنری نیز برای دارندگان این ماشین ها محسوب میشود. همچنین نگهداری از ماشینهای قدیمی بسیار پر هزینه است و دارندگان اتوموبیل‌های کلاسیک معمولا اطلاعات وسیعی درباره محل تعمیر اتومبیلهای قدیمی دارند.

رئیس کمیته خودروهای کلاسیک مشهد ادامه داد: با توجه به این موارد و کمیاب بودن قطعات خودروهای قدیمی معمولا ماهانه همایشی از خودروسازان کلاسیک برگزار میشود تا این افراد بتوانند با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها