اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

آزادسازی بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش یش از ۲۱۰ میلیارد ریال در سه ماهه اول سال‌ جاری خبر داد.
آزادسازی بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی و منابع طبیعی استان به ارزش یش از ۲۱۰ میلیارد ریال در سه ماهه اول سال‌ جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۴۹۳۴
بیش از یک میلیون متر مربع از اراضی ملی قزوین آزادسازی شد

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: علی شعبانی در خصوص آزادسازی و رفع تصرف از اراضی ملی و زراعی استان اظهار کرد: حجم آزادسازی اراضی یاد شده که معادل ۱۰۷ هکتار است، نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به لحاظ وسعت با ۶۸ درصد افزایش روبرو بوده است.

در سه ماهه نخست سال جاری با ورود دستگاه قضا و در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی ۶۰۸ مورد تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و زراعی استان به مساحت بیش از ۶۱هزار متر مربع به وضع سابق اعاده شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد به لحاظ تعداد افزایش داشته است.

این مسوول قضایی با اشاره به قلع و قمع ۲۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت بیش از ۷۴ هزار متر مربع در سه ماهه اول سال جاری در زمین های کشاورزی قزوین،گفت: تمامی اقدامات صورت گرفته در خصوص آزادسازی تصرفات گذشته زیر ذره بین دستگاه قضایی استان قرار دارد و باید تلاش شود تا دوباره طعمه زمین خواران نشوند.

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق‌ عامه، بیت المال و پیشگیری از خطرات و خسارات احتمالی در مواقع وقوع سیل و طغیان رودخانه ها با پیگیری‌های دستگاه قضایی استان در سه ماهه اول سال جاری بیش از ۳۰ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه‌های استان آزاد سازی شد.

شعبانی، پلمب و مسلوب المنفعه شدن ۳۲ حلقه چاه‌ غیر مجاز را از سایر اقدامات دادگستری کل استان در حوزه حفظ حقوق بیت المال دانست و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه اقدام غیرقانونی در تصرف اراضی دولتی و ملی، تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها با جدیت برخورد می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها