معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد:

اهدا 900 جلد کتاب به کتابخانه‌های خوزستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

برگزاری دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان گفت: به مناسبت دهه ی ولایت و امامت دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر ( نماز) پنج شنبه ۲۲ تیر ماه به میزبانی شوشتر برگزار خواهد شد .
کد خبر: ۱۴۱۴۶۵۷

جام جم آنلاین - خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کلاه‌کج اظهار کرد: شورای اقامه نماز اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، معاونت فرهنگی و  قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر، جشنواره ملی شعر و داستان «ذکر» را با هدف ترویج بیش از پیش فریضه نماز و اهمیت ذکر و دعا ،پنح شنبه ۲۲ تیر ماه  در دارالمومنین شوشتر برگزار می‌کند.

وی با بیان این‌که این جشنواره در رشته‌های شعر و داستانک (حداکثر ۱۵۰ کلمه) برگزار می‌شود عنوان کرد: موضوعات این جشنواره شامل نماز، مسجد و محراب، آیه ۵۲ سوره حاقه و ذکر و دعا است  و در آیین اختتامیه از 8 برگزیده در موضوعات یاد شده  تجلیل خواهد شد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت : از زمان انتشار فراخوان در سراسر کشور از بیش از ۲۶ استان کشور ، ۳۰۰ اثر از 160 شاعر و نویسنده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری ، 8 اثر به عنوان برگزیده  انتخاب شدند .

وی با اشاره به این که دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر پنج شنبه  ۲۲ تیر ماه ساعت ۲۱ در تالار فرهنگ شوشتر با حضور شاعران و نویسندگان برگزیده کشور ، مردم و‌مسئولین برگرار خواهد شد افزود : شعر خوانی، سخنرانی، تجلیل ازشاعران برگزیده، پیشکسوتان و اهالی قلم، تقدیر از فعالان عرصه ی  نماز ،  ابتهال، رونمایی ازکتاب، اجرای زنده هنرمندان خطاط و نقاش با موضوع نماز و ذکر،  نماهنگ زنده قرآنی و نمایش کوتاه آیینی و دینی و ... از جمله برنامه هایی ست که قرار است در این رویداد ادبی و ارزشی  اجرا شود .

حجت الاسلام کلاه کج بیان کرد :  مراسم  رونمایی از پوستر اصلی دومین جشنواره ملی شعر و داستان ذکر در روزهای نزدیک به برگزاری جشنواره ( که متعاقبا اعلام خواهد شد )  در اهواز  برگزار می گردد .

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها