سرنوشت یاغی
گزارشی پیرامون گمانه‌زنی غربی‌ها درباره آینده پریگوژین

سرنوشت یاغی

صهیونیست‌ها که از ابتدای جنگ اوکراین تلاش داشتند هم روسیه را راضی نگه‌دارند و هم با متحدان خود در حمایت از اوکراین همراه باشند این روزها به مشکل خورده‌اند و در حال ازدست‌دادن هر دو طرف هستند.
صهیونیست‌ها که از ابتدای جنگ اوکراین تلاش داشتند هم روسیه را راضی نگه‌دارند و هم با متحدان خود در حمایت از اوکراین همراه باشند این روزها به مشکل خورده‌اند و در حال ازدست‌دادن هر دو طرف هستند.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۹۶
نویسنده سعید سبحانی | گروه بین‌الملل

در ماه‌های گذشته در مقاطع مختلف شاهد تنش‌هایی میان روسیه و رژیم‌صهیونیستی بودیم که در مواقعی به درگیری‌های لفظی شدید میان دو طرف هم منجر شد اما در روزهای اخیر این تنش‌ها به روابط تل‌آویو با کی‌یف انتقال یافته و دو طرف در حال انتقادهای شدید از یکدیگر هستند.
در پی تحولات اخیر در روسیه، سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی چند روز قبل با انتشار بیانیه‌ای شدیداللحن ادعا کرد که کابینه کنونی اسرائیل راه «همکاری نزدیک با روسیه را انتخاب کرده است و گواه آن، مجموعه رویدادهای بحث‌برانگیزی است که از ابتدای سال ۲۰۲۳ همراه با غیبت تقریبا کامل کمک‌های بشردوستانه به اوکراین رخ داده است. ما انتظار داریم اسرائیل در سمت درست تاریخ قرار گیرد.»
وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی نیز در واکنش به این بیانیه، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: «با وجود پیچیدگی روابط با روسیه، اسرائیل از آغاز جنگ تا به امروز در کنار اوکراین ایستاده است و آشکارا از وحدت‌اراضی اوکراین و حاکمیت آن حمایت کرده است. حتی در مجامع بین‌المللی برای محکومیت روسیه، به نفع اوکراین رای داده است.»
وی افزود: «اسرائیل کمک‌های بشردوستانه بی‌سابقه‌ای در سال ۲۰۲۲ برای اوکراین ارسال کرد که ارزش آن به ۸۰ میلیون شِکِل می‌رسد. در سال جدید نیز بودجه بیشتری برای این امر اختصاص خواهد داد.»
کوهن افزود: «سامانه هشداری که اسرائیل به اوکراین اعطا کرده، برای نجات جان شهروندان این کشور است.»
اما در بیانیه سفارت اوکراین ادعا شده است: «اسرائیل در دو دور مذاکره سیاسی در سطح عالی‌رتبه با وزارت خارجه روسیه، موفق شد و برای ایجاد نمایندگی دیپلماتیک دیگر روسیه در قدس به توافق رسید و یک قطعه زمین رایگان به این نمایندگی داد و وزارت امور خارجه اسرائیل این دستاورد را تاریخی توصیف کرد.»
سفارت اوکراین تاکید کرد: «با وجود آن‌که همه کشورهای دموکراتیک در جهان، روسیه را تحریم کردند، اسرائیل هیچ تحریمی اعمال نکرد، حتی تجارت متقابل با نظام مسکو را در دو سال گذشته افزایش داد.»
در پی بیانیه شدیداللحن سفارت اوکراین در فلسطین اشغالی علیه تل‌آویو، وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که اوگنی کورنیچوک، سفیر اوکراین را احضار خواهد کرد.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مهرماه سال گذشته در جمع خبرنگاران فرانسوی به‌شدت از رژیم‌صهیونیستی بابت عدم کمک نظامی انتقاد کرده و گفته بود: «شوکه هستم. نمی‌فهمم. اسرائیل هیچ چیز به ما نداده است. هیچ! صفر!»
با وجود این اواخر خردادماه گذشته، اولنا زلنسکا، همسر رئیس‌جمهور اوکراین برای نخستین بار به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرد و خواستار کمک تل‌آویو به کی‌یف شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها