رئیس پارلمان ارمنستان در دیدار خداحافظی با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران شریک ویژه ایروان بوده و خواهد ماند.
کد خبر: ۱۴۱۳۸۲۴

به گزارش جام جم آنلاین، «آلن سیمونیان» رئیس پارلمان ارمنستان امروز دوشنبه با «عباس بدخشان ظهوری» سفیر جمهوری اسلامی ایران که مدت مأموریت وی به پایان رسیده است، دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، سرویس مطبوعاتی پارلمان ارمنستان در این خصوص اعلام کرد که رئیس پارلمان این کشور در دیدار مذکور از تلاش های سفیر ایران در راستای تحکیم و تقویت روابط میان تهران و ایروان و نیز ارتقای همکاری ها تقدیر و تشکر کرده است.

وی اضافه کرد: ایران شریک ویژه ارمنستان بوده و خواهد ماند؛ کشوری که با سیاست متوازن خود به برقراری صلح در منطقه و تقویت ثبات کمک کرد.

«آلن سیمونیان» در این خصوص گفت: ایران اهمیت ویژه‌ ای برای روابط با ارمنستان قائل است؛ روابطی که مبتنی بر ارتباطات تاریخی- فرهنگی، منافع اقتصادی متقابل و همچنین رویکردهای مشترک در قبال تعدادی از موضوعات منطقه‌ ای است.

در این دیدار از روابط نزدیک و دوستانه ایجاد شده بین دو پارلمان و ابتکاراتی در جهت تعمیق همکاری های بین پارلمانی بسیار قدردانی شد.

رئیس پارلمان ارمنستان درباره سفر خود به تهران نیز در این دیدار گفت: یک سال پیش هیاتی به ریاست من، سفر رسمی و سازنده ای به تهران داشت. منتظر سفر همکار ارجمندم محمد باقر قالیباف به ارمنستان هستیم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها