طی این گزارش، روند نزولی فعالیت سکوهای نفرت‌پراکنی لشکر سایبری منافقین در آلبانی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.
طی این گزارش، روند نزولی فعالیت سکوهای نفرت‌پراکنی لشکر سایبری منافقین در آلبانی مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۶۸۰

به گزارش خبر24، بعد از ظهر روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد ماه، پایگاه رسمی گروهک منافقین با عنوان «سازمان مجاهدین خلق ایران» بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که صبح همین روز، پلیس آلبانی به اردوگاه اشرف۳ در این کشور حمله کرده است. در این درگیری، یک نفر از این گروهک تروریستی به هلاکت رسید و ۱۰۰ تن دیگر مصدوم شدند.

در متن این بیانیه آمده است:

«پلیس آلبانی در یک اقدام جنایت‌کارانه و سرکوب‌گرانه به اشرف حمله کردند. بسیاری از درها و کمدها و وسایل را شکستند و با گاز اشک‌آور و گاز فلفل به ساکنان حمله کردند. بسیاری از کامپیوترها را شکسته یا با خود برده‌اند».

خبر غیررسمی این اتفاق حدود ساعت ۱۳ همان روز در اکانت‌های توییتری اطلاع‌رسانی شده بود.
بیانیه منافقین از کانال‌ تلگرام «سیمای آزادی»، که اخبار مربوط به گروهک منافقین را منتشر می‌کند، ساعت ۱۴:۵۴ منتشر شد.

با توجه به زمان حمله پلیس، که صبح سه‌شنبه اتفاق افتاده بود، و ادعای توقیف کامپیوترهای این اردوگاه، بررسی روند تغییر فعالیت سایبری این گروهک، که توسط اکانت‌هایی سازمان‌یافته انجام می‌شود، مورد توجه قرار گرفت و داده‌های روزهای هفته جاری در توییتر فارسی و مقایسه آن با روز حمله به اردوگاه اشرف۳ تحلیل و بررسی گردید.

سایه‌ی بازنشستگی اجباری پیرمردهای منافقین بر فضای مجازی
نمودار روند فعالیت منافقین در توییتر بیانگر آن است که از حوالی ساعت ۰۹:۳۰ تا ساعت ۱۴ فعالیت خوشه اکانت‌های منافقین، که با رفتارشناسی سابقه فعالیت آن‌ها شناسایی شده‌اند، نسبت به همین زمان در روزهای گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده اما متوقف نشده است.

نمودار روند فعالیت هشتگ #نه_شاه_نه_شیخ، که مختص این گروهک بوده و تنها توسط کاربران آن استفاده می‌شود، نشان می‌دهد که انتشار هشتگ مذکور به کمترین مقدار انتشار نسبت به روزهای گذشته رسیده است.
همچنین با تحلیل احساسات و عواطف مجموع این واکنش‌ها، مشخص شد که در بازه مورد نظر، انتشار محتوای دارای حس نفرت به طور محسوسی در توییتر کاهش یافته است.

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده و داده‌های موجود به نظر می‌رسد، اتفاق رخ داده در اردوگاه اشرف۳ باعث توقف چهار ساعته فعالیت لشکر سایبری گروهک منافقین گردیده و به همین دلیل شاهد کاهش حجم نفرت‌پراکنی طی بازه زمانی ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز سی‌ام خرداد هستیم اما از ساعت ۱۴ فعالیت‌های اکانت‌های این گروهک به روند عادی خود برگشته و انتشار بیانیه در همین ساعات نیز مؤید این امر است.

گفتنی است پس از بازگشت اکانت‌های این گروهگ به چرخه فعالیت، تولید محتوا و احساس نفرت به روند عادی خود برگشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها