آرزوهای بزرگ
به بهانه کسب مدال تاریخی تیم‌ملی ایران‌ در مسابقات بسکتبال با ویلچر مردان قهرمانی جهان

آرزوهای بزرگ

تیم ملی ایران در هفمتین دیدارش در فصل ۲۰۲۳ لیگ ملت ‌های والیبال به مصاف آمریکا رفت و تن به شکست داد.
کد خبر: ۱۴۱۳۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی ایران در سومین دیدار هفته دوم لیگ ملت های 2023 به رقابت با تیم ملی آمریکا پرداخت که با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد.

 تیم ملی ایران در مجموع هفت دیدار تنها دو برد در برابر چین و آلمان کسب کرده که این دو تیم از تیم های نسبتا ضعیف این مسابقات به حساب می آیند و در اکثر بازی های خود متحمل شکست شده اند. در بازی دوم به مصاف قهرمان جهان، ایتالیا رفتیم و با وجودی که نتیجه از پیش مشخص بود؛ با یک نمایش ناامید کننده دو ست اول را واگذار کردیم. در شروع ست سوم شاگردان عطایی ایران کنترل بازی را بدست گرفته بودند و در اواخر ست فاصله را به 4 امتیاز رساندند اما با کامبک ایتالیا در ضربات سرویس ست سوم را هم به این تیم واگذار کردیم.

ملی پوشان در بازی سوم در حالی به مصف میزبان هفته سوم مسابقات، آمریکا رفتند که آنها در یک حرکت ناجوانمردانه شب پیش از بازی با صدور ایمیل به برخی از اعضای تیم، درخواست صدور ویزای آنها رد کردند و از این طریق روی روحیه ی بازیکنان تاثیر منفی ایجاد کردند. به این ترتیب در بازی مقابل آمریکا هم اتفاق مشابه بازی پیش رقم خورد؛ ملی پوشان ایران دو ست اول را به حریف خود واگذار کردند اما در ست سوم عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند. تا جایی که نتیجه 20-17 به سود ایران بود اما ضعف ایران در دریافت موجب شد آمریکایی ها فاصله امتیازات را جبران کرده و سناریوی تلخ دیدار برابر ایتالیا این بار مقابل  آمریکا تکرار شود. به این ترتیب با ثبت این نتیجه، احتمال صعود شاگردان عطایی به مرحله نهایی، کمرنگ‌ تر از قبل شد.

به نقل از فدراسیون والیبال بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران درباره عدم توانایی تیم ملی در حفظ فاصله در ست‌ هایی که چند امتیاز مقابل آمریکا و ایتالیا پیش بود، تصریح کرد: در تمام بازی‌ هایی که ایران جلو بود و بعد حریف به مسابقه برگشت، با سرویس این اتفاق افتاد. یعنی زمانی که حریف متوجه شد ایران در بخش دریافت عالی نیست. هیچ تیمی نتوانست فقط با دفاع یا کار تهاجمی ایران را شکست دهد. اگر تیم خطاهای دریافت را نداشته باشد قطعاً جریان بازی متفاوت خواهد بود. در دیدار مقابل ایتالیا، آمریکا و حتی اسلوونی در هفته اول همین اتفاق رخ داد. این بخش از کار باید ترمیم شود اما ظرفیت کنونی همین است

تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌ های این مسابقه ۶۳ امتیاز کسب کرد که به ترتیب ۳۹ امتیاز در حمله، ۵ امتیاز در دفاع، ۲ امتیاز سرویس و ۱۷ امتیاز از اشتباهات بازیکنان آمریکا بود و همچنین بازیکنان تیم ملی آمریکا نیز در مجموع ست‌های این مسابقه ۷۵ امتیاز کسب کردند که شامل ۳۳ امتیاز حمله، ۷ دفاع ،۱۳ امتیاز سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان تیم ایران بود. به این ترتیب می توان گفت که یکی از ضعف های ایران در این بازی در بخش دریافت بود و همچنین اصرار پاسور ایران به استفاده از امین اسماعیل ‌نژاد هم تا حدی او را خسته کرد و به یک نقشه تکراری در خط حمله ایران تبدیل شد.

با این وجود تیم ملی ایران باید از شکست های قبلی خود درس بگیرد و نقاط ضعف خود را جبران کند، در غیر این صورت باید با سهمیه المپیک وداع کنیم.

تیم ملی ایران در هشتمین و آخرین بازی در هفته دوم لیگ ملت ها از ساعت 18:30 امروز به مصاف هلند خواهد رفت. تیم ملی ایران تاکنون در سه دیدار با هلند به رقابت پرداخته است که دو مسابقه مربوط به لیگ ملت های 2022 است؛ در بازی اول هلند سه بر صفر پیروز شد و در بازی دوم ایران موفق شد هلند را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو بردارد. بازی سوم میان این دو تیم در رقابت های والیبال قهرمانی جهان 2022 برگزار شد که در نهایت ایران با نتیجه سه بر یک مغلوب هلند شد.

تیم ملی کشورمان در حالی به مصاف هلند می رود که با 7 امتیاز در رده هشتم این مسابقات و هلند با امتیاز برابر در رده هفتم قرار گرفته است. همچنین در رنکینگ جهانی ایران با 251 امتیاز یک پله بالاتر از هلند 244 امتیازی قرار گرفته است.

حال باید دید شاگردان عطایی می توانند هفته دوم را با پیروزی برابر هلند به پایان برند یا خیر؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها