تیم فوتبال نوجوانان ایران در دومین دیدار خود در رقابت های قهرمانی آسیا برابر قطر با نتیجه تساوی متوقف شد تا صعودش به مرحله بعد به بازی با کره جنوبی گره بخورد.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۶۶
نویسنده محدثه صادقی نیک - گروه ورزش

به گزارش جام جم آنلاین، مسابقات جام ملت های زیر 17 سال آسیا به میزبانی تایلند از 25 خرداد آغاز و تا 11 تیرماه پیگیری می شود. تیم ملی کشورمان طبق قرعه کشی در گروه دوم مسابقات قرار گرفت و در مرحله گروهی با تیم های کره جنوبی، افغانستان و قطر هم گروه شد.

گفتنی است در پایان، چهار تیم برتر این مسابقات جواز حضور در جام جهانی 2023 را کسب خواهند کرد. همچنین امسال نخستین دوره ای است که مسابقات به جای رده سنی زیر 16 سال در رده سنی زیر 17 سال برگزار می شود.

نوجوانان ملی پوش کشورمان در نخستین گام خود به مصاف افغانستان رفتند. شاگردان حسین عبدی در یک بازی پرگل موفق شدند با نتیجه 6 بر 1 از سد افغانستان بگذرند.

در ادامه تیم ایران در دومین بازی مرحله گروهی خود با قطر دیدار کرد. اگر چه ایران در نیمه نخست این مسابقه فرصت چندانی برای گلزنی نداشت، اما در نیمه دوم موقعیت های زیادی روی دروازه عنابی پوشان ایجاد کرد. با این حال فرصت ها با بدشانسی و همچنین درخشش دروازه بان قطر تبدیل به گل نشد، تا این بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در این گروه کره جنوبی با 6 امتیاز صدر نشین است و تیم ملی ایران با 4 امتیاز در رتبه دوم جدول قرار گرفته است و در صورت کسب یک امتیاز مقابل کره جنوبی به مرحله یک چهارم صعود خواهد کرد. همچنین قطر با یک امتیاز و افغانستان بدون امتیاز به ترتیب در رده سوم و چهارم قرار گرفته اند.

تکلیف صعود نوجوانان ایران به بازی با کره جنوبی گره خورد

حسین عبدی، سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در نشست خبری پس از تساوی برابر قطر گفت: اگر بخواهم خلاصه ای از بازی بگویم، به نظرم تمام تلاشمان را کردیم. بازی نزدیکی بود، قطری ها یک امتیاز بازی را می‌ خواستند که گرفتند و ما نتوانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم، پس فقط باید روی بازی بعدی که با کره جنوبی است تمرکز کنیم و ببینیم که چه اتفاقی می‌ افتد.

کره جنوبی در بازی اول خود در برابر قطر به میدان رفت و این بازی را با نتیجه 6 بر 1 به پایان رساند. چشم بادامی ها در بازی دوم خود برابر افغانستان موفق شدند این تیم را 4 بر صفر از میان بردارند. به این ترتیب کره جنوبی تا حد زیادی صعود خود به مرحله بعدی را قطعی کرده است و حالا باید در بازی پایانی گروه به مصاف ایران برود.

تیم ملی ایران در مسابقات زیر 16 سال که تا پیش از این در حال برگزاری بود، در سال 2008 و با هدایت علی دوستی مهر موفق شد در مرحله فینال، کره جنوبی را با نتیجه 2 بر 1 شکست دهد و به این ترتیب برای اولین بار به مقام قهرمانی آسیا در این رده سنی دست یافت.

همچنین تیم ملی نوجوانان کشورمان دو بار در سال های 2000 و 2016 به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرده است.

ژاپن با سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سه عنوان سومی در صدر برترین تیم های نوجوانان آسیا قرار دارد.

تیم ملی کشورمان در بازی آخر گروه خود روز پنجشنبه یکم تیر ماه به مصاف کره جنوبی می رود تا شانس خود را برای صعود به یک چهارم نهایی امتحان کند.

شاگردان حسین عبدی با نمایش درخشان خود در بازی های اخیر نشان دادند که توانایی های بالایی دارند و شایسته قهرمانی هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها