عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن اشاره به حضورش در کارگاه بازی های جام جهانی ۲۰۲۲ فیفا گفت: کلاس فوق العاده ای بود که حتما مطالب آن را باید مربیان داخلی هم در جریان قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، فدراسیون جهانی فوتبال کارگاه سه روزه فنی و مدیریتی خود را در خصوص برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در شهر دوحه برگزار کرد.

در این نشست مسائل فنی داخلی هر تیم به همراه اطلاعات کامل بازی‌ها و تغییرات به وجود آمده در شیوه بازی تیم‌های ملی مورد بررسی سرمربیان فعلی تیم‌های حاضر کننده در جام جهانی قطر مورد بررسی و تحلیل کامل قرار گرفت.

همچنین کارگاه‌های آموزشی موازی برای استفاده مدیران فدراسیون‌ها نیز برگزار شد که میرشاد ماجدی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در آن شرکت داشت.

میرشاد ماجدی در گفتگو با مهر ضمن اشاره به جزئیات کارگاه‌ها در خصوص ملاقات با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و سرمربیان تیم‌های ملی نظیر آرژانتین، فرانسه و آلمان صحبت کرد:

سمینار بی نظیری برگزار شد

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری سمینار دو روزه فیفا در خصوص مسائل فنی و مدیریتی بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: هر لحظه از این دوره کلاس درس بود. اتفاقات بسیار بزرگی بود که من به عنوان عضو هیأت رئیسه متوجه شدم چقدر از حضور در جوامع اینچنینی فوتبال که کاملاً فنی است عقب مانده‌ایم. در این زمینه باید خیلی کار کنیم تا مربیان خوش فکر ایرانی در کارگاه‌های بزرگ فنی شرکت کنند. مشکلات مالی بخشی از این نبودن‌ها ست اما فکر می‌کنم خودمان هم غفلت‌هایی داریم که باید در جامعه مربیان فوتبال آن را برطرف کنیم.

باید جلسه فنی برای داخلی‌ها بگذاریم

ماجدی در خصوص نحوه انتقال داده‌های این کارگاه به مربیان داخلی تاکید کرد: از مسئولان مربوطه در فدراسیون فوتبال خواهش می‌کنم جلساتی را ترتیب دهند تا بنده به همراه آقای قلعه نویی جزئیات این نشست را بیان کنیم. نیاز هست که داده‌های مهم فنی و تأثیر جزئیات در برگزاری فوتبال و نکاتی را که باید قبل، هنگام و بعد از هر بازی مورد توجه قرار دهیم را منتقل کنیم. این خواسته مهم من از مسئولان فدراسیون است که برگزاری جلسات اینچنینی مورد اهمیت قرار بگیرد. خودم هم دوست دارم پیگیر همین موضوع باشم.

دموکراسی فنی فیفا عالی بود

ماجدی به رأی گیری های مکرر فیفا درباره جزئیات هر اتفاق پرداخت و گفت: مسئولان اجرایی و برگزارکننده فدراسیون جهانی فوتبال درباره تمام جزئیات خواستار مشارکت حاضران در جلسات بودند. بارها فرم‌هایی را پر می‌کردیم که مورد بررسی قرار می‌گرفت. به طور مثال درباره حفظ پنج تعویض برای هر بازی سوالات تخصصی می‌پرسیدند. نحوه زمان برگزاری بازی و همچنین چگونگی برنامه‌ریزی برای مسابقات نیز مورد تحلیل قرار گرفت.

او یادآور شد: درباره وضعیت برگزاری بازی‌ها در چه نوع آب و هوایی با توجه به میانگین دمای هوا در سال نیز آمار و اطلاعات دادند. به قدری ریز بینانه وارد جزئیات شدند که نشان از اهمیت تمامی این مسائل در فوتبال دارد.

تفکرات جدید ذهن فنی را خلاق می‌کند

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تأثیر برگزاری چنین سمینارهایی را آشنایی با دیدگاه‌های متفاوت بهترین مربیان جهان دانست و تاکید کرد: وقتی در چنین فضایی قرار می‌گیرید با ذهن‌های فوق العاده بازی روبرو می‌شوید که چقدر به فوتبال فکر می‌کنند. کسانی که تک تک جزئیات را بررسی می‌کنند تا ساده‌ترین راهکارها را برای موفقیت تیم‌های خودشان پیدا کنند.

ماجدی ادامه داد: فوتبال در دنیا پیشرفت عجیبی کرده است. بحث فنی بخشی از آن است و موضوع مهم‌تر توجه به این صنعت و حمایت‌هایی است که از آن می‌شود. واقعاً فوتبال برایشان اهمیت‌های بزرگی پیدا کرده است. ما باید تمام موانع را برای خودکفایی فوتبال و همچنین کمک به لذت مردم از این رشته فراگیر برداریم.

جزئیات گفت و گوی امیر قلعه‌ نویی با «اسکالونی» درباره لیونل مسی

ونگر میخ آرسنال شد!

او درباره انتشار عکسی از او و امیر قلعه نویی در کنار آرسن ونگر افزود: تقریباً تمام اسطوره‌ها که در فیفا مسئولیت داشتند آنجا حضور داشتند. مربیان درجه یک دنیا هم به دلیل مسئولیت‌هایی که در تیم‌های ملی داشتند حضور داشتند. طبیعی بود که افراد مهم فوتبال را ببینیم.

ماجدی ادامه داد: شب قبل از آغاز سمینار فیفا همچون سایر مدعوین وارد مقر تعیین شده فیفا در دوحه شدیم. برای صرف شام در قسمتی از محل اقامت خودمان بودیم که آقای ونگر و سایر کارشانسان فیفا نیز حضور داشتند. ابتدا سمت آنها رفتیم و با افتخار سلام و احوالپرسی داشتیم. سپس آقای قلعه نویی پیشنهاد تماشای فوتبال آرسنال و نیوکاسل را داد که از طریق تلویزیون بزرگ نصب شده در محوطه باز رستوران پخش می‌شد. با هم مشغول تماشایش بودیم که ناگهان آقای ونگر آمد. او با شور و هیجان وصف ناپذیری با دیدن بازی آرسنال روی صندلی کنار من نشست. برای دقایقی محو بازی شد. بعد از چند دقیقه‌ای رو به سمت من کرد و گفت همچنان بازی‌های آرسنال را با تمام وجودم می‌بینم. می‌خواهم تیمی را ببینم که چطور در حال رشد و توسعه است. ونگر به قول فوتبالی‌ها میخ تماشای بازی شده بود و چشم بر نمی‌داشت اگر سوالی از او نمی‌پرسیدید.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون درباره گفتگوی قلعه نویی با ونگر تصریح کرد: آقای قلعه نویی از او پرسید عملکرد آرتتا را به عنوان سرمربی جوان در باشگاهی همچون آرسنال چطور برآورد می‌کنید. آقای ونگر هم با صداقت تمام وقثت گذاشت و همه چیز را برای آقای قلعه نویی تشریح کرد. از اهداف باشگاه گفت و نگاه آنها را مهم دانست.

ونگر به قلعه نویی گفت: «آرتتا مربی جوانی بود الان دیگر نیست. او فصل گذشته اشتباهاتی را داشت که امسال خیلی کمتر کرد. مشکلات همیشه در فوتبال موج می‌زند اما مهم برنامه‌ریزی است که بتوان طبق آن فلسفه فوتبال و مدیریت را برآورده کرد.

قلعه نویی از مسی پرسید اسکالونی پاسخ داد

میرشاد ماجدی به دیدار با لیونل اسکالونی سرمربی تیم ملی آرژانتین نیز اشاره کرد و گفت: از احساسات خود نسبت به کسب قهرمانی جهان صبحت کرد. آقای قلعه نویی از اسکالونی خواست درباره نحوه ارتباط با ستاره‌های تیم بخصوص لیونل مسی سوال پرسید.

اسکالونی هم صادقانه پاسخ سوالات را می‌داد. او در این باره گفت: «اتفاقا بازیکن بزرگ با اخلاقیات بزرگ نیز باید همراه باشد. همین موضوع را من با مسی دارم. او یک بازیکن بسیار بی حاشیه است و هیچ وقت نه تنها مشکل ساز نبود بلکه خیلی راحت کار خودش را می‌کرد و اجازه نمی‌داد کسی با اسم او حتی بخواهد حاشیه سازی کند. من با مسی و سایر بازیکنانم هر هفت الی ۱۰ روز یک بار گفتگوی تلفنی دارم. با آنها صمیمی هستم و هیچ مشکلی با سوپر ستاره‌ای با مسی در رختکن ندارم.»

ساوت گیت و دشان فوتبال را کامل می‌شناسند

ماجدی به دیدار ویژه اش با دیدیه دشان سرمربی فرانسه نیز اشاره کرد و گفت: از تمام لحظات استفاده می‌کردیم تا با مربیان دنیا صحبت کنیم. آقای دشان درباره نوع نگاهش به فوتبال تهاجمی و همچنین توجه ویژه به جزئیات در بخش‌های مختلف گفت. او درباره توجه به زیرساخت‌ها و نحوه رشد بازیکن در مسیر تیم‌های باشگاهی و ملی نیز صحبت کرد. او همچون گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس نیز شناخت خیلی خوبی از تیم ملی ایران داشت که طبیعی بود.

به اینفانتینو قول‌هایش را گوشزد کردم

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار با جیانی اینفانتینو گفت: وقتی آقای اینفانتینو را دیدم قول‌هایی که داده بود را گوشزد کردم. به او بار دیگر شرح دادم که مشکلات مالی وجود دارد. ما در فوتبال هستیم و نیازی نیست اینقدر درگیر مسائل خارج از فوتبال باشیم. آقای اینفانتینو هم با جزئیات در جریان اتفاقات داخل فوتبال ایران بود و تاکید کرد تمام تلاش خود را می‌کند تا به زودی این مشکل را از سر راه بردارد. طبیعی است که بابت عدم دریافت پولی که حق فدراسیون و فوتبال ایران است ناراضی باشیم.

جزئیات گفت و گوی امیر قلعه‌ نویی با «اسکالونی» درباره لیونل مسی

کتاب ویژه برای هر تیم دادند

ماجدی از دریافت داده‌های مرتبط با تیم ملی ایران و همچنین جزئیات برگزاری بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داد و گفت: کتاب آنالیز فنی مربوط به بازی‌های هر تیم را به نمایندگان کشورهای حاضر در این مسابقات دادند. در این کتاب در خصوص جزئیات تمامی مسائل صحبت شده است و آنالیز کامل و جامعی صورت گرفته است. امیدوارم بتوانیم به زودی اطلاعات اینچنینی را برای افزایش آگاهی مربیان داخلی در اختیارشان قرار دهیم. تحلیل خودم اینگونه است ما برای اینکه بتوانیم خودمان را به سطح فوتبال دنیا نزدیک کنیم باید بارها و بارها در این کارگاه‌ها شرکت کنیم. خیلی مهم است فدراسیون فوتبال در لحظه فعلی کارگاه‌های داخلی برگزار کند.

حق پخش نیاز اساسی است

ماجدی با انتقاد از حمایت دستگاه‌های اجرایی و بخش‌های اقتصادی از فوتبال ایران در سطح کلان گفت: ما چاره‌ای جز گرفتن حق پخش تلویزیونی نداریم. باید کسی به فریادمان برسد. این موضوع خیلی مهمی برای فوتبال است. نیاز ویژه به حل این مشکل داریم. همه دولت‌ها بسته‌های حمایتی اینچنینی که با اصل و اساس مسائل مالی مورد اهمیت فیفا نفی ندارد کنار آمده‌اند. ما نیاز به استفاده از حق فوتبال در فوتبال داریم.

وضعیت نوجوانان

رئیس کمیته حوانان فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت تیم نوجوانان برای حضور در جام ملت‌های زیر ۱۷ سال آسیا تصریح کرد: خدا را شکر دو بازی دوستانه در دبی امارات با نوجوانان عربستان برگزارمی شود. تیم نوجوانان امروز و همچنین یکشنبه هفته آینده مقابل عربستان بازی می‌کند. سپس به تهران باز می‌گردند و اردوی قبل از اعزام به تایلند را برگزار خواهند کرد.

جوانان فعلاً مسابقه ندارد

او درباره ناکامی تیم جوانان و تعیین تکلیف نیمکت این تیم گفت: فعلاً هیچ مسابقاتی نداریم و بحث استعدادیابی را آغاز کرده‌ایم. از استان‌ها خواستیم بهترین‌ها را اعلام کنند و به موازات همین اتفاق هم استعدادیاب ها را به استان‌ها می‌فرستیم. ابتدا باید تکلیف تیم امید مشخص شود چون در این بخش مسابقه داریم و اولویت دارد.

بی خبری از سرمربی امیدها

ماجدی در خصوص آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم امید یادآور شد: موردی است که به من مربوط نمی‌شود. به همین خاطر اطلاعی از آن ندارم. به هر حال انتخاب تیم امید اهمیت فراوان دارد. امسال بازی امید را داریم و این اهمیت زیادی دارد. من هم از طریق رسانه‌ها در جریان انتخاب سرمربی امید هستم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها