مرد معتاد تبعه افغانستان پس از درگیری سحرگاهی با همسرش، جنایت هولناکی را رقم زد. او بعد از قتل همسر و دو پسر خردسالش، از خانه گریخت اما شش ساعت بعد دستگیر شد.
مرد معتاد تبعه افغانستان پس از درگیری سحرگاهی با همسرش، جنایت هولناکی را رقم زد. او بعد از قتل همسر و دو پسر خردسالش، از خانه گریخت اما شش ساعت بعد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۱۶
نویسنده محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

به گزارش خبرنگار «جام‌جم»، عقربه‌های ساعت یک و ۳۰دقیقه ظهر یکشنبه ۲۸‌خرداد را نشان می‌داد که زنی هراسان از خانه جاری‌اش بیرون آمد و خبر از جنایتی هولناک داد. اهالی با شنیدن صدای کمک‌خواهی این زن به خیابان آمده و بعد از ورود به خانه مورد نظر با صحنه هولناکی رو‌به‌رو شدند. زنی همراه دو فرزند غرق در خون در رختخواب افتاده بودند.
یکی از همسایه‌ها با پلیس تماس گرفت و دقایق بعد تیم جنایی شهریار به سرپرستی سرهنگ فضل‌ا... سواری‌پور، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در محل قتل در صباشهر حاضر شدند. آنها پس از ورود به خانه با جسد زن ۲۷ ساله همراه دو پسر سه و شش ساله‌اش رو‌به‌رو شدند که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بودند. قاتل ابتدا مادر خانواده و سپس دو فرزند خود را کشته بود. نوزاد شش ماهه این زن نیز در گوشه‌ای از اتاق خواب بود که قاتل سراغ او نرفته بود.
زنی که ابتدا جسد را پیدا کرده بود در تحقیقات گفت: «‌زن جوان به نام لیلا جاری‌ام است. همراه همسرش چندی قبل از افغانستان به شیراز آمده و آنجا زندگی می‌کردند. هفت ماه قبل هم به صباشهر آمده و با اجاره خانه‌ای در اینجا زندگی می‌کردند. امروز چند بار با او تماس گرفتم اما جواب نداد‌. نگران شده و مقابل خانه‌شان آمدم. در قفل نبود و به‌راحتی وارد شدم. با دیدن اجساد غرق در خون، وحشت کرده و با داد و فریاد همسایه‌ها را خبر کردم. لیلا و همسرش نصیر مدت‌هاست با هم اختلاف دارند. نصیر معتاد است و به لیلا سوء‌ظن داشت‌.‌»
با این اظهارات احتمال قتل به دست نصیر مطرح شد. رئیس پلیس آگاهی با بررسی صحنه قتل با سه دلیل دیگر روبه‌رو شد که این فرضیه را به یقین تبدیل کرد؛ آثار ورود به زور روی در وجود نداشت و قاتل به‌راحتی وارد خانه شده بود. از سوی دیگر بعد از قتل، نصیر ناپدید شده و کسی از او خبر نداشت. قتل دو کودک احتمالا به این دلیل بوده که آنها قاتل مادرشان را شناخته بودند و نصیر می‌خواست از خود ردی باقی نگذارد.
نصیر به‌عنوان عامل جنایت تحت تعقیب قرار گرفت. از سوی دیگر یکی از همسایه‌ها با مراجعه به ماموران جزئیات جدیدی از این جنایت را فاش کرد و گفت: «‌نصیر و لیلا همیشه با هم دعوا و زد و خورد داشتند. ساعت ۶ صبح امروز هم صدای درگیری‌شان بلند شد و بعد از چند دقیقه ساکت شدند.‌»
این اظهارات در حالی مطرح شد که پزشک جنایی هم زمان قتل را همان حوالی اعلام کرده بود. کارآگاهان به ردزنی قاتل پرداخته و بعد از گذشت حدود شش ساعت او را در ورامین شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. نصیر به پلیس آگاهی غرب استان تهران منتقل شد و در تحقیقات گفت: «‌من و همسرم اختلاف و درگیری داشتیم. من معتاد به موادمخدر هستم و وقتی خمار می‌شدم کنترلی بر رفتارم نداشتم. مدتی بود یکی از آشنایان همسرم به خانه‌مان می‌آمد. من به او شک داشتم و فکر می‌کردم با همسرم ارتباط پنهانی دارد. چند بار موضوع را به همسرم گفتم و او می‌گفت اشتباه می‌کنم و هیچ ارتباطی بین آنها نیست. صبح یکشنبه دوباره درگیر شدیم و از آشپزخانه چاقویی برداشتم و با آن همسرم را کشتم. دو پسرم شاهد جنایت بودند و گریه می‌کردند که آنها را نیز کشتم. بعد از خانه فرار کردم.»

هشدار پلیسی
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در این‌باره به جام‌جم گفت: «‌متهم پس از اعتراف به این قتل به مرجع قضایی منتقل شد و تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد تا به‌زودی صحنه جنایت را بازسازی کند.»
سرهنگ فضل‌ا... سواری‌پور در ادامه هشدار داد: «‌اعتیاد به مواد مخدر یکی از دلایل قتل‌های خانوادگی است. بدبینی (پارانوئید) از‌جمله عوارض مصرف شیشه در مردان است. همچنین ممکن است فرد چیزهایی را ببیند و بشنود که وجود خارجی ندارد و به اصطلاح دچار توهم شود. امکان دارد پس از مصرف شیشه و در اثر توهم آن به فکر آسیب رساندن به خود و دیگران باشد. توهم باعث می‌شود فرد تصور کند روی پوست یا زیر آن حشراتی در حال خزیدن هستند. این توهم باعث خاراندن بیش از حد پوست و ایجاد زخم روی آن می‌شود. باید اعتیاد به شیشه و اثرات خطرناک آن را جدی گرفت و برای ترک این معتادان در مراکز معتبر اقدام کرد.»

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها