۴۸۴۴ هرمزگانی از آموزش و مهارت های زندگی و خانواده برخوردار شدند

تعداد ۴۸۴۴ نفر هرمزگانی سال گدشته از آموزش و مهارت های زندگی و خانواده توسط سازمان بهزیستی بهرمند شدند‌.
تعداد ۴۸۴۴ نفر هرمزگانی سال گدشته از آموزش و مهارت های زندگی و خانواده توسط سازمان بهزیستی بهرمند شدند‌.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۴۲

هرمزگان-جام جم انلاین-تعداد۴۸۴۴ نفر هرمزگانی سال گدشته از آموزش و مهارت های زندگی و خانواده توسط سازمان بهزیستی بهرمند شدند‌.

 

مدیر کل بهزیستی هرمزگان با تبریک روز خانواده سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (ص) گفت : یکی از برنامه های موثر ما در این ارتباط بحث آموزش خانواده و آموزش پیش از ازدواج برای افرادی که در سن ازدواج هستند .

 

سامیه جهانشاهی افزود: قبل از اینکه ازدواج این رخداد مهم در زندگی هر فردی اتفاق بیفتد بهزیستی هرمزگان یک سری دوره های آموزشی برگزار می کند که افراد آگاه و مطلع شوند ودر مورد آنچه که باید یاد بگیرند مهارت هایی کسب می کنند.


وی ادامه داد: دوره های آگاه سازی و اطلاع رسانی ۴ ساعت و دوره های مهارت آموزی بین ۱۶ تا ۳۲ ساعت برای اگاه سازی زوجین برگزار می شود.

 

وی با بیان این که این دوره های اموزشی در ارتباط با نیاز جامعه شامل آموزش زندگی و خانواده، فرزند آوری، اهمیت و جایگاه خانواده برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: دوره های دیگری نیز با توجه به نیاز خانواده ها که با خط ۱۴۸۰ دارند متناسب با نیازها آنها نیز شامل آموزش تربیت فرزند، آشنایی با دوزه بلوغ و نوجوانی ویژه خانواده ها، مهارت گفتگو با همسر برگزار می شود.وی اظهار کرد:۴۸۴۸ نفر در این ارتباط آموزش زندگی و خانواده دیده اند که ۳۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد داشته ایم.

 

وی با بیان این که کارگاه های بلوغ و نوجوانی هم یکی از مسائلی هست که خانواده ها خیلی با آن درگیر هستند افزود:دوره وکارگاههای ارتباط و نحوه تعامل با نوجوان هم برگزار میشود که مورداستقبال بویژه نوجوانان قرار گرفته است.


وی ادامه داد:این طرح کمک می کند که نوجوان در گروه همسالان به مسائل آشیب شناسی و موضاعات را انتخاب کند و به کمک یک آموزشگر که عنوان تسهیل گر دارد خودشان در پی راهکارهای مختلف برای برون رفت از مسائل و مشکلات خود پیدا کنند.وی گفت:این طرح با استقبال نوجوانان در سطح روستاها و شهرها روبرو شد که سازمان هم در اوقات فراغت در سطح محلات و پایگاه ها این طرح را اجرا می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها