مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: براساس بررسی‌ها و برآوردهای انجام شده به طور میانگین ۶۵ درصد مهارت آموزان این سازمان در هرمزگان وارد بازار کسب و کار و شاغل می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: براساس بررسی‌ها و برآوردهای انجام شده به طور میانگین ۶۵ درصد مهارت آموزان این سازمان در هرمزگان وارد بازار کسب و کار و شاغل می‌شوند.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۱۳

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: براساس بررسی‌ها و برآوردهای انجام شده به طور میانگین ۶۵ درصد مهارت آموزان این سازمان در هرمزگان وارد بازار کسب و کار و شاغل می‌شوند. 

 

محمد بذرافشان  در نشست خبری افزود: میانگین اشتغال به کار مهارت آموزان و آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای در کشور ۵۵ درصد است.

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد جویای کار از وجود ظرفیت مراکز فنی و حرفه‌ای برای مهارت آموزی و بسیاری هم از رشته‌های آموزشی این مراکز بی اطلاع هستند که رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در معرفی اداره کل فنی و حرفه‌ای به جامعه ایفا کنند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان اضافه کرد: شناساندن این ظرفیت‌ها به توسعه این استان کمک می‌کند و مسوولیت داریم زمینه ایجاد اشتغال به کار افراد جامعه را فراهم کنیم که یکی از برنامه ها برای رسیدن به هدف، معرفی و شناساندن ظرفیت های موجود در این اداره‌کل است.

 

بذرافشان خاطر نشان کرد: ۴۱ هزار نفر دوره در سال گذشته برگزار شد که جامعه مخاطبی متنوعی از این فرصت استفاده کردند که می‌توان به آموزش‌های داده شده در پادگان‌های نظامی، زندان‌ها، سکونتگاه‌های غیر رسمی، دانشگاه‌ها، مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای، مراکز آزاد فنی و حرفه‌ای، روستاها و مراکز تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد.

 

وی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سال جاری گفت: تقاضا محوری آموزش‌ها به طور جدی در برنامه سال جاری قرار داشته و نیروها براساس اعلام نیاز صنایع و نهادها تربیت می‌شوند، به عنوان مثال استاندار هرمزگان چند روز قبل از فنی و حرفه‌ای خواست زمینه آموزش ۳۵۰ نفر راننده پایه یک را که نیاز استان است فراهم سازد.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان بیان کرد: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار را هم به طور جدی دنبال می‌کنیم و از ظرفیت ۳۴ هزار صنف فعال در استان برای این منظور استفاده می‌شود.

 

بذرافشان با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سواحل مکران و نیاز صنایعی که در آنجا مستقر می‌شوند به کارگران ماهر، گفت: صنایع در حوزه سواحل مکران تا کنون کمک خاصی انجام نداده‌اند اما در پی ایجاد مرکز فنی و حرفه‌ای در سیریک بوده تا در این زمینه نقش خود را ایفا کنیم و به مردم بومی ساکن در آن منطقه کمک شود.

 

وی با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت بیان کرد: چهار هزار و ۵۶۳ نفر دوره در سال جاری برای اوقات فراغت افراد در سراسر استان آغاز شده است و تا کنون هم افزون بر ۱۰ هزار نفر دوره در رشته‌های فنی و حرفه ای درحال آموزش هستند.

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای در پاسخ به اینکه دوره‌های آموزشی مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای هرمزگان در چند سال گذشته به صورت یک شیفت برگزار می‌شد و آیا اکنون رویه تغییر کرده است یا خیر،‌ هم گفت: اکنون کارگاه‌های آموزشی براساس نیاز و تقاضا به صورت یک یا ۲ شیفت برگزار می‌شود که این آموزش‌ها در ۳۷ گروه شغلی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها