کاهش سرعت گرانی
«جام‌جم» تغییرات هزینه‌های خانوار در پایان بهار را بررسی کرد

کاهش سرعت گرانی

یک اقتصاددان در گفتگو با جام‌ جم آنلاین:

رشد تولید، تنها راه پایین نگه داشتن نرخ دلار و طلاست

یک اقتصاددان به بررسی راه‌های ثبات نرخ ارز و طلا در بازار پرداخت.
کد خبر: ۱۴۱۲۵۴۱

بهنام ملکی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین در خصوص راهکارهای پایبن نگهداشتن نرخ طلا و دلار گفت: زمانی می توانیم نرخ دلار را پایین نگه داریم که بتوانیم ارزش ریال را بالا نگهداریم

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم زمانی می توانیم ارزش ریال را بالا نگه داریم که سیاست‌های مان تولیدی باشد و تولید‌مان اقتصادی؛ یعنی موانع سر راه تولید را برداریم و تولیدات را در ابعاد بیشتر گسترش دهیم.

وی درباره ملزومات این اقدام تصریح کرد: در این ارتباط باید دستگاه ها همه موارد را بر سامانه های خود قرار دهند تا شفافیت لازم وجود داشته باشد تا به این ترتیب تصمیمات سلیقه‌ای نباشد به این معنی که رانت و فساد از سر راه کسب و کار برداشته شود.

ملکی با بیان اینکه وقتی تولید افزایش پیدا کند قدرت تولید ملی نیز بالا رفته و تورم کاهش پیدا می کند اظهار کرد: در همین ارتباط نیز نباید موضوع تحریم ها را نادیده گرفت، بنابراین امیدواریم طی روزهای آینده شاهد باشیم‌ اقتصادمان ثبات بیشتری پیدا کرده و ارزش پول ملی تقویت شود تا به این ترتیب نرخ دلار و طلا نیز پایین بماند.

وی با بیان اینکه لازمه تجارت برمبنای پول ملی، کنترل تورم و ثبات بخشیدن به ارزش پول ملی است، گفت: احیای واحدهای تولیدی و استمهال بیشتر وام‌ها به واحدهای تولیدی، از جمله راهکارهایی است که باعث رونق تولید و تقویت ارزش پولی می شود.

این افتصاددان خاطرنشان کرد: دلیل و ریشه افزایش نرخ ارزهای خارجی یا کاهش ارزش ریال، پایین بودن آمارهای تولید و ضعیف‌تر شدن قدرت اقتصادی کشور است. بنابراین ریال با کاهش ارزش مواجه می‌شود و نرخ دلار بالا می‌رود. به همین دلیل ایران باید به سمت افزایش تولید برویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها