امام جمعه ایلام گفت: مسئولان باید با صرف هزینه و خدمات رسانی در حفظ و بقای عشایر و عدم مهاجرت آنها به مناطق شهری تلاش کنند زیرا عشایر جامعه مولد و تولیدکننده هستند.
کد خبر: ۱۴۱۲۴۹۶

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با سرپرست اداره کل امور عشایری استان ایلام افزود:.خشکسالی های ۲ سال اخیر و کمبود علوفه و افزایش قیمت نهاده های دامی باعث بروز چالش و تنگنا در زندگی عشایر شد به گونه ای که آنها مجبور به فروش دام های خود می شدند.


وی ادامه داد: امسال به برکت بارش باران و رشد علوفه در مراتع، فرصت مناسبی برای چرای احشام در عرصه های طبیعی است که ضمن چرای دام، به منظور جلوگیری از بروز آتش سوزی یا تسریع در مهار آن حضور احشام در مراتع و چمنزارهای طبیعی از تراکم حجم پوشش گیاهی نیز کاسته می شود.


حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اضافه کرد:  حضور گردشگران در میان جامعه عشایری موجب درآمدزایی برای این قشر با فروش محصولات محلی و صنایع دستی می شود.


وی گفت: عشایر استان می توانند با توجه به ظرفیت اربعین نمایشگاه هایی با عرضه محصولات تولیدی خوراکی یا صنایع دستی خود در مسیرهای تردد زائران دایر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها