تیم ملی فوتبال امید ایران در اولین بازی خود در گروه دوم رقابت‌ های زیر ۲۳ سال غرب آسیا به میزبانی ورزشگاه بین‌المللی کربلا از سد سوریه گذشت.
کد خبر: ۱۴۱۲۱۵۵

به گزارش جام جم آنلاین، مسابقات غرب آسیا با حضور 9 تیم به میزبانی عراق در حال برگزاری است. پیش از برگزاری مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته ایران به عنوان تیم مهمان در این رقابت ها حضور پیدا کرد و براساس قرعه کشی با فلسطین و سوریه هم گروه شد.

پس از کش و قوس های فراوان برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید، سرانجام نیمکت تیم ملی به رضا عنایتی سپرده شد و به این ترتیب عنایتی در اولین چاش خود باید شاگردانش را در مسابقات غرب آسیا به میدان بفرستد.

نکته قابل توجه دیگر این که تیم ملی امید کشورمان چیزی حدود 50 سال است که از حضور در المپیک بی نصیب مانده و حال وظیفه خطیر عنایتی، حضور موفق شاگردانش در رقابت‌ های انتخابی المپیک و طلسم‌ شکنی در راه رسیدن به این رقابت‌ ها می باشد.

مسابقات غرب آسیا برای چهارمین بار در حال برگزاری است و این دومین حضور تیم ایران می باشد. پیش از این، تیم امید ایران برای اولین بار در سال 2015، در این مسابقات شرکت کرد که شاگردان محمد خاکپور توانستند به عنوان قهرمانی برسند و حالا بعد از 8 سال، بازیکنان امید در تلاش هستند تا بتوانند این افتخار را دوباره تکرار کنند. همچنین گفتنی است تیم امید ایران آخرین ‌بار در مسابقات مقدماتی جام ملت‌ های آسیا با هدایت مهدی مهدوی‌ کیا حضور پیدا کرد و حالا بعد از حدود یک ‌سال، شاگردان عنایتی در مسابقات غرب آسیا شرکت کرده اند.

در اولین دیدارمسابقات غرب آُسیا، ملی پوشان کشورمان به مصاف تیم امید سوریه رفتند؛ تیم سوریه در بازی اول خود برابر فلسطین با نتیجه یک بر صفر متحمل شکست شده بود.

شاگردان عنایتی بازی را تهاجمی آغاز کردند و یاسین سلمانی، کاپیتان تیم ملی موفق شد در دقیقه 9 روی یک ضربه ایستگاهی دروازه سوریه را بازکند. پس از گل اول نمایش تهاجمی ایران ادامه پیدا کرد و به این ترتیب احمد شریعت زاده توانست در دقیقه 15 بازی، گل دوم را برای ایران به ثبت برساند. اما در ادامه محمد الاسود مهاجم سوریه از اشتباه خط دفاعی ایران استفاده کرد و در دقیقه 45 توانست یکی از گل ها را جبران کند. اعلام پنالتی روی خطای هند مدافع سوریه در وقت‌ های اضافی نیمه نخست باعث شد تا ایران به گل سوم دست پیدا کند و خیالش از کسب پیروزی در بازی اول آسوده شود.

در نیمه دوم بازی، شاگردان عنایتی توانستند بازی را مدیریت کرده و از برتری 3 بر یک خود حفاظت کنند و به این ترتیب در پایان یک بازی جذاب و پرگل، تیم امید ایران توانست بردی قاطع را برابر تیم امید سوریه بدست آورد.

با این پیروزی ملی‌ پوشان امید ایران ۳ امتیازی شده و با تفاضل گل بهتر نسبت به فلسطین به صدر جدول صعود کردند. سوریه نیز با ۲ شکست قعرنشین گروه شد و از صعود به مرحله بعدی بازماند. ایران در دومین مسابقه خود، روز جمعه 26 خرداد ماه به مصاف فلسطین خواهد رفت و ملی پوشان باید خود را به سرعت آماده این دیدار کنند. گفتنی است، تیم ملی در صورت کسب تساوی برابر فلسطین صعودش را به عنوان صدرنشین به مرحله نیمه‌ نهایی قطعی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها