ساخت بیشترین هنرستان‌ها تخصصی کشور در هرمزگان

تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید بین اداره کل آموزش و پرورش و صنایع هرمزگان با حضور معاون وزیر بصورت ویدئو کنفرانس منعقد شد.
تفاهم‌نامه راه‌اندازی ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید بین اداره کل آموزش و پرورش و صنایع هرمزگان با حضور معاون وزیر بصورت ویدئو کنفرانس منعقد شد.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۲۰

هرمزگان-جام جم انلاین-تفاهم‌نامه راه اندازی  ۱۵ هنرستان و رشته‌ی جدید بین اداره کل آموزش و پرورش و صنایع هرمزگان با حضور معاون وزیر بصورت ویدئو کنفرانس منعقد شد.

 

معاون متوسطه وزیر آموزش و پرورش در نشستی که در این ارتباط برگزار شد  گفت: بیشترین هنرستان‌های تخصصی کشور در هرمزگان ساخته شده است.


محمد مهدی کاظمی افزود: طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در سطح مدارس کشور اجرا می‌شود.


وی گفت: مهم‌ترین راه کاهش بیکاری در کشور تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیاز‌ها است که باید بوسیله آموزش و پرورش و در سنین پایین صورت گیرد.


معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است که از مسیر حمایت بخش‌های مختلف محقق می‌شود.


وی افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید ارتباط مستقیم با نیاز بازار و صنایع داشته باشد.


استاندار هرمزگان نیز گفت: سرفصل‌های دروس باید در هنرستان‌ها متناسب با نیاز صنایع باشد و آموزش دانش آموزان نیز باید متناسب با طرح توسعه صنعتی استان باشد.


مهدی دوستی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه و راه اندازی آن‌ها آمار هنرستان‌های استان به ۲۷ هنرستان افزایش می‌یابد.


وی گفت: بیش از ۴ میلیارد تومان برای تجهیز و تامین اعتبار دو هنرستان هزینه شده است.


مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: با توجه به سهم هرمزگان در توسعه هنرستان‌های تخصصی و آموزش‌های مهارتی، اختصاص سهم بیشتر اعتبارات به هنرستان‌ها ضروری است.


محمد قویدل افزود: برنامه ششم برای توسعه هنرستان‌ها، سهمی ۵۰ درصدی را تکلیف کرده است.
وی گفت: در یک سال و نیم گذشته ۱۲ هنرستان تخصصی راه‌اندازی شد و حدود ۴۰ درصد سهم هنرستان‌های هرمزگان محقق شده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: امسال نیز ۱۵ هنرستان در استان راه اندازی می‌شود.


قویدل با اشاره به اینکه هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان راه اندازی می‌شود، افزود: این هنرستان‌ها در نواحی یک و دو بندرعباس، بندرلنگه، بستک، جناح، میناب، لیردف و جاسک راه اندازی می‌شود.


وی گفت: برای راه اندازی این هنرستان‌ها ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و آموزش‌های لازم به دانش آموزان و معلمان از سوی اداره کل‌های مرتبط هر رشته صورت می‌گیرد.


مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: ظرفیت در نظر گرفته شده هر رشته ۳۰ نفر است که برای امسال ۷۰۰ هنرجو در رشته‌های مختلف پذیرش می‌شوند.


قویدل گفت: همچنین در سه سال آینده دو هزار و صد دانش آموز در این هنرستان‌ها پذیرش می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه شرایط جذب در این هنرستان‌ها از سوی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق اعلام می‌شود، گفت: برخی رشته‌ها دارای شرایط خاص هستند که متقاضیان باید دارا باشند.


مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود: از مزایای شرکت در این هنرستان ادامه تحصیل در رشته‌های دانشگاهی و متناسب با نیاز استان در زمینه های، ایمنی، اچ اس ای، هتلداری و شیلات، و خدمات صنعت اشتغال آن‌ها تامین می‌شود.


قویدل با بیان اینکه سهم کل دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌های استان ۴۶ درصد است، گفت: بیش از ۲۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های هرمزگان درحال تحصیل هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها