استاندار هرمزگان معلم را محور آموزش دانست و گفت: برای توسعه‌ی پایدار مسیری جز آموزش نداریم.
استاندار هرمزگان معلم را محور آموزش دانست و گفت: برای توسعه‌ی پایدار مسیری جز آموزش نداریم.
کد خبر: ۱۴۰۶۸۹۳

هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان معلم را محور آموزش دانست و گفت: برای توسعه‌ی پایدار مسیری جز آموزش نداریم. 

 

مهندس دوستی به مناسبت هفته معلم در جمع معلمان و دبیران دبستان دخترانه زمزم و دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی در شهرک پیامبر اعظم حاضر شده و در جریان دغدغه‌های آن‌ها قرار گرفت.

 

وی در این دیدار اظهارداشت: تقریبا به واسطه‌ی بزرگ شدن در یک خانواده‌ی فرهنگی با مشکلات و مصائب  معلمان آشنا هستم و از این بابت علاقه خاصی دارم که بتوانیم به صورت ویژه گام‌های مثبت و ماندگاری برای فرهنگیان برداریم.

 

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: اگر به دنبال توسعه‌ی پایدار در کشور هستیم، مسیری جز آموزش را پیش‌رو نداریم چنانچه کشوری مانند کره‌ی جنوبی با توجه ویژه به آموزش و انجام اصلاحاتی در این حوزه توانست خود را بالا بکشند.

 

مهندس دوستی ادامه داد: یکی از محورهایی که از ابتدای دولت در آموزش و پرورش روی آن تمرکز کردیم، مهارت محور کردن آموزش‌ها بود که در همین راستا هنرستان‌های تخصصی و جوارکارگاهی تاسیس شد. 

 

وی با اشاره به اهمیت کنکور در آینده‌ی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان، اظهارداشت: برای شکستن مرزهای رتبه‌ای کنکور در استان هرمزگان و دست یافتن به رتبه‌های خوب ؛ یک رقمی، دو رقمی و سه رقمی تمرکز ویژه‌ای کرده‌ایم و هم دروه‌های ارتقای سطح آموزش برای معلمان برگزار شده و هم برای دانش‌آموزان نیز با برگزاریِ آزمون‌های دوره‌ای و شبه کنکور به دنبال ارتقای رتبه‌‌ی استان در کنکور هستیم. 

 

استاندار هرمزگان، تصریح کرد: با تلاش‌هایی که در دولت سیزدهم انجام شد، ۱۲۳۶ کلاس درس تحویل مردم شریف استان شد که در قیاس با عملکرد دولت گذشته که میانگین ساخت کلاس درس در آن ۵۶۰ عدد بوده، رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

 

مهندس دوستی با اشاره به تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس، تاکید‌کرد: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلاس درس بسته به زمان سفر رئیس جمهور محترم به استان را نیز آماده کردیم که در سفر آیت الله رئیسی به بهره‌برداری برسد. 

 

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان هرمزگان تصریح‌کرد: باید بدانیم که محور آموزش " معلم " و بدون توجه به معلم هر چه قدر هم که زیرساخت‌ها را توسعه دهیم به منزله توسعه‌ی کالبدهای بی‌روح است از این رو سرانه‌ی آموزشی باید بر اساس معلمان و پویایی و توانمندی این قشر زحمتکش سنجیده شود نه اینکه سرانه آموزشی را با متر کردن بسنجیم. 

 

وی با تاکید بر اینکه افزایش سطح خدمات رفاهی معلمان، سرمایه‌گذاری در آینده‌ی فرزندان ایران عزیز است، گفت: دستوراتی برای پیگیری مسکن معلمان صادر شده است و مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیر این مسئله هستند ضمن اینکه برای تجهیز مجدد درمانگاه فرهنگیان نیز آمادگی داریم همکاری کنیم. 

 

گفتنی است مهندس دوستی در این آیین با اهدای گل و لوح سپاس از معلمان این مدرسه تجلیل و روز معلم را به آن‌ها تبریک گفت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها