مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۲.۵ درصد رشد کرد

هشدار ناتراز شدن مصرف و تولید بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با هشدار نسبت به ناتراز شدن تولید و مصرف بنزین در کشور گفت: مصرف بنزین در دو ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۲.۵ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۰۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف بنزین گفت: ما تقریبا در شرایط هم ترازی الان هستیم اما با کوچکترین مشکلی به شرایط ناترازی خواهیم رسید. موضوعی که مهم است این است که مصرف سوخت مانند انرژی های دیگر در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها خیلی بیشتر است و این می طلبد که اطلاع رسانی ویژه به مردم عزیز کشور و همین طور در ارتباط با بحث تولید خودروها، خارج کردن خودروهای فرسوده از سرویس، این ها اتفاق بیفتد تا ما شرایط هم ترازی را به سمت و سویی ببریم که در اصل تراز مثبت پیدا کنیم.

وی گفت: با شرایط موجود اعداد و ارقام نشان می دهد که ما هرچقدر تولید کنیم باید به همان میزان هم مصرف کنیم و در اصل اگر تولید ما در دوره هایی کاهش یابد عملا چون مصرف کاهش نمی یابد به شرایط ناترازی می رسیم و این دغدغه ما است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مورد نقش کیفیت خودروهای تولیدی در مصرف بنزین گفت: الان تقریبا براساس آماری که ما برای توزیع کارت هوشمند سوخت در کشور برای خودروها انجام دادیم ، بالغ بر 30 میلیون کارت سوخت در اختیار مردم قرار دادیم که در ازای آن خودرویی وجود دارد که خیلی ها مربوط به خودروهای تولید نسل قدیم است و خودروهای تولید نسل جدید هم که الان دارد به بازار می آید آن ها هم شرایط مصرفشان نسبت به خودروهای جهانی به مراتب بیشتر است.

وی افزود: ما باید خودروهای فرسوده را کم کم از چرخه خارج کنیم و این امر نیازمند آن است که فرآیند تولید در کشورمان را گسترش دهیم . تقریبا ما پالایشگاه های ده گانه داخل کشور داریم، ساخت پالایشگاه در کشور هم به همین سادگی ها نیست و رشد مصرف هم به گونه ای است که مثلا همین الان نسبت به سال گذشته تقریبا 12 و نیم درصد رشد مصرف داریم ، الان که دو ماه ونیم بیشتر از سال نمی گذرد و هنوز به تابستان نرسیدیم ، در همین چند روز اخیر رکورد مصرف امسال تقریبا شکسته شد و بالغ بر 127 میلیون لیتر مصرف ما افزایش یافت.

بالاخره اگر شروع ساخت پالایشگاه هم امروز آغاز شود، ساخت آن چندین و چندسال طول خواهد کشید و با توجه به شرایط خاص خودش سخت است و امکان پذیر نیست که ما بتوانیم با تولیدو گسترش این بخش افزایش مصرف را مهار کنیم. عدد 12 و نیم درصد رشد در ماه های اولیه سال حتی در فصل اول، رشد بسیار بزرگی است که باید مدیریت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها