یکی تاریخ می‌سازد دیگری مازراتی می‌گیرد!
تبعیض علنی میان مدال‌آوران و فوتبالیست‌ها

یکی تاریخ می‌سازد دیگری مازراتی می‌گیرد!

خسروی‌ وفا در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

اعزام به هانگژو نباید بی‌حساب و کتاب باشد

چیزی تا بازی‌ های آسیایی هانگژو باقی نمانده است؛ دقیقه ۳ ماه و ۳ هفته دیگر. ورزش ایران حدودا ۱۱۵روز فاصله دارد با یک چالش بزرگ. چالشی که گرچه پیروزی در آن طعم شیرینی دارد اما شکست هم تبعات گسترده‌ای برای مسئولان ورزش خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۹۸
نویسنده رضا پورعالی - دبیر گروه ورزش

محمود خسروی‌ وفا، رئیس کمیته ملی المپیک با این حال دوست ندارد از دایره صداقت خارج شود. او درباره آخرین وضعیت کاروان ایران می‌گوید: بی‌تعارف بگویم شرایط خیلی هم خوب نیست.

کاروان ورزش ایران در دوره گذشته بازی‌های آسیایی ششم شد اما امسال تکرار همان رتبه یا حتی هفتمی در آسیا هم کار آسانی نیست.

در واقع به‌جز کشتی، سایر رشته‌های مدال‌آور ما با اما و اگرهایی روبه‌رو هستند. مثلا در وزنه‌برداری این نگرانی وجود دارد که موقعیت‌های دوره گذشته تکرار نشود. پس ما باید بپذیریم که شرایط امروز ورزش ایران، شرایط خوبی نیست، اما با این وجود امیدواری‌هایی هم وجود دارد. ما اگر خوب کار کنیم قطعا خدا هم کمک‌مان می‌کند، اما اگر باختیم قطعا عذرخواهی خواهم کرد. من از الان دنبال این نیستم که ۱۰دلیل ردیف کنم برای توجیه باخت. اینجور مواقع خیلی چیزها می‌توان گفت برای فرار از مسئولیت، اما من به صراحت خواهم گفت: «ما بد عمل کردیم» و عذرخواهی خواهم کرد. حتی اگر لازم شد استعفا خواهم داد. ما باید به مردم پاسخگو باشیم، حتی اگر بگویند دوره خسروی‌وفا بدترین دوره بوده است. خیلی‌ها به من می‌گویند: «می خواهند مسئولیت شکست در هانگژو را گردن شما بیندازند». اشکالی ندارد. بگذارید توپ در زمین من باشد. من هر جا که باشم، از همان روز اول مسئولیت همه چیز را می‌پذیرم. هم بردش را و هم باختش را. با این حال به جد می‌گویم دوست دارم از سوی رسانه‌ها، منتقدان و مردم شلاق بخورم، چون کمترین فایده‌اش این است که می‌توانم خودم را اصلاح کنم و درست کار کنم.

یکی از بحث‌های داغ کاروان ایران بحث اعزام کیفی آنها به بازی‌های آسیایی هانگژو است. موضوعی که به محل مناقشه بین برخی فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته تبدیل شده است.

خسروی‌وفا به عنوان کسی که هنوز روی اعزام کیفی کاروان اصرار دارد، می‌گوید: کاروان قرار نیست کیفی اعزام شود. فقط می‌خواهیم جلوی اعزام‌های بی‌جا و بدون حساب و کتاب گرفته شود. ما باید برای اعزام نفرات شاخص داشته باشیم. به همین دلیل گفتیم در بخش آقایان تا رده چهارم و در بخش بانوان تا رده‌های پنجم و ششم اعزام شوند. حتی در برخی موارد در رشته‌های تیمی گفتیم تیم‌های رده هفتم آسیا هم بروند. البته نسبت به حضور پررنگ بانوان تاکید داریم. با این حال هنوز دارند به ما فشار می‌آورند برای اعزام نفرات بیشتر. باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها