در شبکه برق ایذه و باغملک وارد مدار خواهد شد‎‎؛

۲۵۰ مگاولت آمپر ظرفیت جدید

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:

افزایش هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان‎‎

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از افزایش هزار مگاواتی مصرف برق در خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۶۸

جام جم آنلاین - خوزستان، محمود دشت‌بزرگ گفت: در شبانه روز گذشته ( دوشنبه 8 خرداد) مصرف برق در خوزستان هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: مصرف شبکه برق خوزستان در روز دوشنبه به 7 هزار و 692 مگاوات رسید که در مقایسه 6 هزار و 708 مگاوات مدت مشابه در سال قبل، 14.7 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: مصرف شبکه برق خوزستان در روز یکشنبه نیز به 7 هزار و 528 مگاوات رسید که در مقایسه 6 هزار و 487 مگاوات مدت مشابه در سال قبل، هزار و 41 مگاوات افزایش مصرف را نشان می‌دهد.

دشت‌بزرگ بیان کرد: با توجه به ثبت دماهای بالای 40 درجه، این افزایش مصرف که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ مقیاس بوده، مربوط به بخش خانگی و استفاده از وسایل سرمایشی ( کولر) است.

وی افزود: خوزستان بیش از یک میلیون و 700 هزار مشترک بخش خانگی دارد که از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند و همین بار سرمایشی، مصرف عمده شبکه برق خوزستان را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با تاکید بر لزوم رعایت الگوی مصرف برای حفظ پایداری شبکه برق، تصریح کرد: اگر هر کدام از مشترکین دمای کولر خود را بر روی نقطه آسایش 24 درجه تنظیم و هر کولر غیرضروری را که 3 کیلووات مصرف دارد از مدار خارج کنند، مصرف شبکه برق استان به تعادل می‌رسد و از خاموشی‌های ناخواسته جلوگیری می‌شود.

دشت‌بزرگ با اشاره به پیش‌بینی وقوع دماهای 50 درجه در خوزستان مردم را به مدیریت مصرف برق و دریافت مشوق و پاداش صرفه‌جویی در مصرف دعوت و از آنها خواست به مانند سال‌های قبل یار و یاور تلاشگران صنعت برق در حفظ پایداری شبکه برق باشند.             

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها