مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: در راستای ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده، هرس و کاشت گیاهان با ارتفاع پایین و جابه‌جایی گونه‌های ناهمگون در خیابان‌های آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی و سردار حجازی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۴۱۰۰۲۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ سیدسلمان قاضی‌عسگر اظهار کرد: هرس گیاهانی که با رشد نامتعارف باعث کاهش دید عابران پیاده و رانندگان خودرو در محل چهارراه‌ها، دوربرگردان‌ها و گذرگاه‌های عابرپیاده می‌شود، در دستور کار واحد فضای سبز منطقه ۹ شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی افزود: هرس درختان در فصل گرم سال شامل سربرداری، کوتاه‌کردن شاخه‌های طویل، حذف شاخه‌های آلوده و مزاحم با کاهش سطح سبز درخت در کاهش آب مصرفی درخت مؤثر است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای ایمن‌سازی گذرگاه‌های عابرپیاده در حال حاضر هرس و کاشت گیاهان با ارتفاع پایین یا جابه‌جایی گونه‌های ناهمگون در خیابان‌های آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی و سردار حجازی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در راستای تکمیل هرس درختان سطح منطقه، هرس پلارد درختان توت حاشیه اتوبان شهید خرازی به‌دلایلی همچون کاهش تراکم درختان، جوان‌سازی، سبک‌کردن تاج درختان، پیشگیری از سقوط دستک‌ها و کنترل اندازه درختان با یک میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه یکی از متداول‌ترین اقدامات برای حفظ و نگهداری فضای سبز، هرس پلارد است، افزود: افزایش میزان باروری درختان و درختچه‌ها، جلوگیری از رشد نامطلوب درخت، پیشگیری از برخورد شاخه‌ها با خطوط انتقال برق، جلوگیری از بروز بیماری‌ها و آفات و پیشگیری از هرگونه حوادث جانی از جمله فواید پلارد درختان است.

وی اضافه کرد: هرس درختان خیابان‌ها علاوه بر مزایایی که برای این میراث‌های سبز دارد، موجب افزایش دید کسبه و بازنمایی بهتر تابلوهای مغازه‌ها برای شهروندان می‌شود.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها