رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در کشور ۲۵۲ هزار خانوار عشایری با ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام داریم که ۴۵ درصد از دام کشور را شامل می‌شود.
رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در کشور ۲۵۲ هزار خانوار عشایری با ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس دام داریم که ۴۵ درصد از دام کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، عباس پاپی زاده افزود: عشایر در ۳۵ میلیون هکتار از اراضی کشور، معادل ۵۹ درصد از فضای جغرافیایی ایران زندگی می‌کنند. عشایر مسئول پدافند غیرعامل در مرز‌ها هستند.
پاپی زاده تصریح کرد: عشایر ۳۵ درصد از صنایع دستی و ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را تولید می‌کنند و عرضه عادلانه ۹.۹ میلیون رأس دام به بازار را بر عهده دارند.
رئیس سازمان امور عشایر کشور در گردهمایی هم اندیشی مدیران امور عشایربا بیان مشکلات بخش عشایری کشور گفت: با وجود اهمیت بالای عشایر برای کشور,، اما سهم عشایر از دسترسی به راه شوسه تنها ۲۴ درصد و برخورداری از آموزش و تحصیل تنها ۷ درصد است.
پاپی زاده خاطرنشان کرد: نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌ها در جامعه عشایری، نیازسنجی هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و حمایت و ساماندهی عشایر متقاضی اسکان از وظایف سازمان امور عشایر است.
پاپی زاده ادامه داد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز بر پایه پرواربندی، آموزش و ترویج، طرح توسعه صنایع دستس و سنتی، طرح توسعه کشت، جمع آوری و فرآوری گیاهان دارویی و طرح توسعه گردشگری جامعه بنیاد عشایری از طرح‌های اولویت دار در سازمان امور عشایر کشور است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور در پایان با بیان اینکه هوشمندسازی فعالیت‌ها از دیگر اقدامات ما در این سازمان است، گفت: از طریق سامانه هوشمند و به صورت برخط نهاده دامی، سوخت، کالا و آموزش به عشایر کشور ارائه می‌شود./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها