مهدی طارمی در این لحظه یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تمام تاریخ باشگاه پورتو است. او علاوه بر کسب عناوین انفرادی، فتح جام‌های مختلف و گشودن دروازه تیم‌ها، قلب مردم شهر پورتو را هم فتح کرده است.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۳۲
نویسنده سعید اکبری - گروه ورزش

در بزرگ‌ترین فروشگاه‌های این شهر، پوسترهای بزرگی از مهدی در حال شادی یا بوسیدن لوگوی باشگاه پورتو دیده می‌شود. او به‌حدی از محبوبیت رسیده که برای خودش باورکردنی نیست.

مهدی در سه‌راهی بنفیکا، اسپورتینگ لیسبون و پورتو، این باشگاه را انتخاب کرد و بعدها گفت: «فکر نمی‌کردم یک روز این‌قدر رابطه عمیقی بین‌مان به‌وجود بیاید.»

مهدی ریزه‌کاری‌های فوتبال را بلد بود، آنها را در پرتغال تقویت کرد. بوسه‌های دائمی او بر لوگوی باشگاه پورتو، کری‌خوانی برای اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا و گل‌های مهمی که مقابل آنها به ثمر رساند، همه و همه باعث شد تا مهدی قلب نزدیک به میلیون نفر را فتح کند. شهر پورتو به لحاظ تاریخی شهری غنی در کنار رودخانه‌ای زیباست(رودخانه دورو) که می‌گویند برای ایرانی‌ها یادآور اصفهان است، البته قبل از خشک شدن زاینده‌رود. مردم این شهر دیوانه‌وار طرفدار تیم پرتغال هستند. سمیرا ایمانی که سال گذشته مربی تیم والیبال بانوان پورتو بود در این باره تعریف می‌کرد: «روز بازی‌های پورتو، شهر یک عطشی دارد. از یک ساعت به بعد مردم را می‌بینید که انگار همه مثل یک رودخانه به سمت ورزشگاه دراگائو می‌روند. آنها دیوانه فوتبال هستند و البته عاشق مهدی طارمی. همیشه با دیدن عکس‌های او در سطح شهر، به خودم و ایرانی بودنم افتخار می‌کردم.»

طارمی در عرض سه فصل بازی در پورتو، دروازه‌های زیادی را فتح کرد. او شنبه‌شب گذشته نیز با گلزنی مقابل ویتوریا گیمارش، مجموع گل‌های زده خود را به عدد ۲۲ در فصل تمام شده پرتغال رساند تا آقای گل شود. مهدی در اولین فصل حضور در پرتغال نیز توانست با پیراهن ریوآوه مشترکا آقای گلی را مال خود کند. مهدی امسال بدون تردید اثرگذارترین بازیکن فصل این کشور بود. او ۲۲ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل داد. در همین بازی گیمارش آخرین پاس گل فصلش را به اوانیلسون داد تا گل سوم را بزند. مهدی همچنین یک رکورد ویژه دیگر هم دارد؛ ۸ بار انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن زمین که برای هر بازیکنی پیش نمی‌آید. با توجه به آمار و شواهد، به احتمال فراوان ظرف روزهای آینده طارمی به‌عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ پرتغال هم معرفی خواهد شد تا افتخاراتش به نوعی کامل شود.

آقای گلی معنایی ندارد!

هر چند رسانه‌های ایرانی و طرفداران فوتبال در ۲۴ ساعت گذشته با آب و تاب درباره درخشش طارمی و آقای گلی او صحبت کرده و به تمجید از این بازیکن پرداخته‌اند اما مهدی به اندازه آنها هیجان زده نیست: «آقای گلی برایم معنایی ندارد.»

جمله‌ای که البته با واکنش و استقبال گرم هواداران پورتو مواجه شده تا یکصدا به او بگویند تمام تلاشش را برای پورتو کرد.

مهدی می‌گوید: «از کسانی که به من کمک کردند تشکر می‌کنم اما زمانی که ما قهرمان نیستیم، آقای گلی برایم معنایی ندارد. نمی‌توانم خوشحال باشم وقتی بنفیکا قهرمان شده است. ما از ابتدا تمام تلاش‌مان را کردیم گل‌های بیشتری در هر دیدار بزنیم اما نتوانستیم قهرمان شویم. مهم‌ترین چیز نگرش ما بود. از همه هواداران تشکر کرده و از آنها عذر می‌خواهیم.»

عذرخواهی طارمی آن هم بعد از کسب آقای گلی و نایب‌قهرمانی در لیگ، شبیه به آنچه در فوتبال ایران اتفاق می‌افتد، نیست و نشان می‌دهد مهدی علاوه بر بالا بردن کیفیت فوتبالی، فرهنگ فوتبالی خود را هم در پرتغال بالا برده است.

مهدی در پایان هم وعده یک تلاش بی‌نهایت را برای روز چهاردهم خرداد داد: «ما باید ادامه دهیم. ما در فینال جام حذفی هم حضور داریم و برای کسب این جام تمام تلاش خود را خواهیم کرد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها