پیرو تفاهم‌نامه معاونت صدای رسانه‌ملی با استانداری خراسان رضوی و دبیرخانه کارگروه ملی زیارت، که چندی پیش به امضا رسیده بود، شبکه‌های مختلف رادیویی با ارگان‌ها و نهادهای مختلف این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
پیرو تفاهم‌نامه معاونت صدای رسانه‌ملی با استانداری خراسان رضوی و دبیرخانه کارگروه ملی زیارت، که چندی پیش به امضا رسیده بود، شبکه‌های مختلف رادیویی با ارگان‌ها و نهادهای مختلف این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۸۶

این تفاهم‌نامه‌ها با توجه به تشرف بیش از ۴۰میلیون زائر در سال به مشهد مقدس و لزوم فرهنگ‌سازی، معرفی و تبیین فعالیت‌های مجموعه‌های مختلف و اطلاع‌رسانی دقیق در حوزه فعالیت‌های مربوط به ارائه خدمات مورد نیاز زائران و معرفت‌افزایی به امضا رسید. این نشست با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه‌ملی، نظری استاندار استان خراسان رضوی و جمعی از مدیران این استان و مدیران شبکه‌های رادیویی در مشهد مقدس برگزار شد.
این تفاهم‌نامه همکاری برای اولین‌بار در تاریخ رسانه‌ملی، اتفاق بزرگ و مبارکی است که هیچ‌گاه در هیچ دستگاه و فرهنگ رسانه‌ای در هیچ دوره زمانی شاهد این نگاه جامع و کامل در حوزه فرهنگ زیارت نبوده‌ایم. با امضای این تفاهم‌نامه شاهد یک رویداد تکمیلی و ارتقایی خواهیم بود تا در جهت عملیاتی و پیاده‌سازی مفاد آن همه رادیو‌ها با ظرفیت و امکاناتی که دارند با دو سرفصل ارتقای اطلاع‌رسانی حوزه خدمات و معرفت‌افزایی فصل جدیدی را آغاز کنند.علی بخشی‌زاده، معاون رسانه‌ملی با تاکید بر این‌که ما باید زبان دستگاه‌های مختلف کشور باشیم، گفت: ما باید بستری را فراهم سازیم تا مجموعه عملیاتی که در دستگاه‌های اجرایی کشور به منصه ظهور می‌رسد، به سمع و نظر مخاطب برسد. از سویی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) حلقه مفقوده حوزه فرهنگ را در تعابیر مختلف و سال‌های مختلف جهاد تبیین فرمودند. ما امسال در ذیل سند تحول که برای سازمان صداوسیما تعریف شده یک شعار محوری برای رادیو قرار داده‌ایم، آن هم تقویت سرمایه اجتماعی است.
بخشی‌زاده اذعان داشت: امروز که رسانه‌ملی در جهت تحول گام بر‌می‌دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه‌های؛ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و... سعی در افزایش مشارکت اجتماعی در راستای تقویت حس اعتماد، امید‌آفرینی و رضایتمندی دارد، در زمانی که دشمن با هجمه‌های دروغین سعی در القای ناامیدی بین مردم می‌کند.
وی افزود: زمانی که ۴۰ میلیون زائر بدون هیچ مشکل و در کمال آرامش، سالانه به مشهد مقدس عزیمت می‌کنند، این نشان از تلاش‌های بی‌وقفه و پشت‌پرده مجموعه‌های مختلف دارد که ما باید این توانمندی‌ها را با به رخ کشیدن و معرفی دقیق به منظور ایجاد حس امیدآفرینی و ارتقای سرمایه اجتماعی به کار گیریم تا تلاش‌های دشمن خنثی شود. امیدواریم با این همکاری چندجانبه این ظرفیت و هم‌افزایی‌ها به جایگاه مطلوبی برسد.
به‌گفته معاون صدای رسانه‌ملی، ما در بررسی‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که با دستگاه‌های مختلف داشته‌ایم به یک راهکار عملیاتی رسیده‌ایم. این همه دستگاهی که در خدمت ۴۰ میلیون زائر است، عملیات اینها را با استفاده از تمام امکانات رادیویی به مخاطب عرضه کنیم. ان‌شاء‌ا... مفید به فایده خواهد بود و ظرفیت شبکه‌ها متناسب با ریل‌گذاری ماموریتی و هدف‌هایی که برای آنها تعیین شده با دستگاه‌های متناظر یک کار تفاهمی خوبی شکل گیرد که زحمات به سمع و نظر مخاطبان برسد.
نظری، استاندار استان‌خراسان رضوی گفت: ما باید تلاش کنیم زائران بیشترین بهره را از زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع)ببرند.
مهدی شاملو، مدیر رادیو ایرانصدا با اشاره به این‌که ایرانصدا پلتفرم دریافت رادیو در ابزارهای نوین است، گفت: مخاطبان در اکثر نقاط جهان می‌توانند ۹۹ شبکه رادیویی اعم از شبکه‌های سراسری و استانی را در بستر اپلیکیشن ایرانصدا دریافت کنند. روزانه بیش از ۲.۵میلیون بار پخش رادیو از طریق ایرانصدا شنیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها