رادیوی مناسبتی تبیین با رسالت اصلی تبیین کارکرد‌های جمهوری اسلامی، شناساندن وجوه ایران مقتدر، پیگیری خاص تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تقویت موضع کنشگرانه و تهاجمی رسانه‌ای کشور و مقابله با نبرد نامحدود دشمن روی موج ۹۵.۵مگاهرتز نشست.
رادیوی مناسبتی تبیین با رسالت اصلی تبیین کارکرد‌های جمهوری اسلامی، شناساندن وجوه ایران مقتدر، پیگیری خاص تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تقویت موضع کنشگرانه و تهاجمی رسانه‌ای کشور و مقابله با نبرد نامحدود دشمن روی موج ۹۵.۵مگاهرتز نشست.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۸۷

این رادیو از امروز به مدت ۵۰ روز تا ۲۷ تیر روی موج FM ردیف ۹۵.۵مگاهرتز و همچنین برنامه کاربردی ایرانصدا قابل دریافت است. مراسم افتتاح رادیو تبیین با حضور علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، محمدجواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه‌ملی و مقامات کشوری و لشکری برگزار‌شد.
در ابتدای مراسم، بخشی‌زاده درباره راه‌اندازی این شبکه گفت: امسال شعار رادیو را جهاد تبیین با محوریت تقویت سرمایه اجتماعی قرار دادیم. تمام ۱۵ شبکه رادیویی برنامه‌های مدون را برای برنامه‌سازی دارند. از سرمایه اجتماعی شش مولفه را انتخاب کردیم و اعتقاد داریم اگر عملیات رسانه‌ای ما در این شش مولفه به‌درستی تعریف شود، این عملیات به تقویت سرمایه‌های اجتماعی منجر خواهد شد.
معاون صدای رسانه‌ملی اولین مولفه تشکیل‌دهنده سرمایه اجتماعی را امید دانست و ادامه داد: چه در حیطه فرهنگی و چه در حیطه اجتماعی امید در تقویت سرمایه اجتماعی تاثیرگذار است. دومین مولفه اعتماد است. مردم به دست‌اندرکاران‌شان اعتماد کنند. دشمن با تمام ابزار خود نسبت به کشور ما سیاه‌نمایی می‌کند. امواج شبهه رسانه‌های معاند در تمام مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی به کار می‌رود.
به گفته وی، نشاط، سومین عامل تقویت اجتماعی است. چهارمین عامل احساس امنیت است. نیرو‌های استکبار با توجه به شرایط پیرامونی تمام توان خود را علیه کشور بسیج کرده‌اند. ما در اواخر سال با پدیده انتخابات رو‌به‌رو هستیم. اگر ما آرایش درست رسانه‌ای نداشته باشیم، مانند انتخابات گذشته فضای انتخابات به سمت دیگری می‌رود. در آن زمان هر مسئولی سعی می‌کرد برای جلب‌نظر مردم لیستی از ناکارآمدی را نام ببرد تا بگوید من آدم فهیمی هستم.
بخشی‌زاده، رضایتمندی را عامل دیگر تقویت سرمایه اجتماعی دانست و بیان کرد: در مجموع شش مولفه در دستورکار تمام مدیران شبکه‌ها، گروه‌ها و تهیه‌کنندگان قرار گرفته است. از طرفی، جای رادیو تبیین در رادیو خالی بود. این رادیوی فصلی به موضوعات مهم کشور می‌پردازد. ما باید علیه نیرو‌های استکبار روش حمله را انتخاب کنیم.

در زمان وقوع انقلاب، رسانه‌ها در دست دشمن بود
حسن رحیم‌پور ازغدی با طرح این پرسش که چگونه رادیو تبیین در عرض چند ماه کار تبیین را انجام می‌دهد، گفت: ما یک زمانی پیام داشتیم، رسانه نداشتیم. انقلاب در شرایطی شکل گرفت که کل رسانه‌ها در دست دشمن بود. این‌طرف کل رسانه‌اش نوارکاست ضبط‌صوت و شب‌نامه بود.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که وقتی رسانه هست، ولی حرفی برای گفتن نیست، خطرناک است، افزود: از طرفی، اگر پیام‌ها از طرف ما درست درک نشود، هزاران رسانه هم داشته باشیم، پیام تحول‌آفرینی منتقل نخواهد شد.
وی درباره بمباران افکارعمومی به‌عنوان یک تاکتیک رسانه‌ای تصریح کرد: تعبیر شست‌وشوی مغزی تعبیر تجربه‌شده‌ای است. رسانه‌های متعدد یک حرف نادرست را به خورد میلیارد‌ها انسان داده و ذهن انسان‌ها را شست‌وشوی مغزی می‌دهند.
رحیم‌پور ازغدی با بیان این‌که با این روالی که پیش می‌رویم حداکثر ۲۰ سال آینده چیزی به اسم رسانه ملی واحد نخواهیم داشت، تصریح کرد: بخشی از مخاطبان بالقوه می‌توانستند مخاطبان ما باشند، ولی ذهن و باورشان را فضای مجازی تقسیم کرده است. افراد از یک واقعه سه خبر می‌شنوند. اگر هم مخاطب به ما اعتماد داشته باشد، این‌اعتماد تقسیم بر سه شده یا تبدیل به شک می‌شود.
در ادامه محمدجواد لاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی درباره جهاد تبیین گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جهاد تبیین یعنی اسلام، وصیت اسلامی و حقوق‌مان مورد تهاجم دشمن قرار گرفته و باید از آن دفاع کنیم. برای این‌که تحرک‌مان جهاد محسوب شود، باید نیت خالصی برای مجاهده داشته باشیم. خدا را شکر میدان جهاد بسته نیست و کار‌هایی در حال انجام است.
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری به‌عنوان سخنران پایانی مراسم گفت: مساله جهاد تبیین، برنامه‌ریزی و ساماند‌هی آن از عصر پیامبر و در زمان مشرکین مطرح بوده است.
خزعلی ادامه داد: یکی از توصیه‌های مهمی که به ما شده، بحث استفاده از جهاد تبیین است. رسانه‌ای که با هنر و فهم آمیخته شده، قابلیت تاثیرگذاری دارد و هیجانات را به نفع دین تحریک کند، جهاد از نوع تبیین انجام داده است. علاوه‌بر توصیه مکتب اسلام به جهاد تبیین، رسانه‌های فردوسی، سعدی و حافظ این مساله را توصیه می‌کردند. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری با بیان این‌که در فرهنگ عامیانه و قصه‌های مادربزرگ‌ها نکاتی مطرح بود تا خطرهای پیش‌روی بچه‌ها تبیین شود، گفت: از کودکی قصه‌های شنگول‌ومنگول لایه‌های پنهان دشمنی را برای بچه‌ها تبیین می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها