جنگ تحمیلی برای ما آموزه راهبردی مهمی داشت و آن این‌که نیروهای مسلح ‌باید در شرایط آمادگی دائمی به سر ببرند‌ و هرگونه غفلت و عقب‌ماندگی نتیجه‌ای جز تعرض دشمن در بر نخواهد داشت.
جنگ تحمیلی برای ما آموزه راهبردی مهمی داشت و آن این‌که نیروهای مسلح ‌باید در شرایط آمادگی دائمی به سر ببرند‌ و هرگونه غفلت و عقب‌ماندگی نتیجه‌ای جز تعرض دشمن در بر نخواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۷۷
نویسنده امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی | وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

در آستانه آزادسازی خرمشهر و روز گرامیداشت مقاومت ‌و پایداری، موشک بالستیک خرمشهر۴ توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد. این موشک دارای مشخصاتی همانند سرعت بالا در جو، رادار گریزی، سرعت بالای آماده سازی و سر جنگی انفجاری شدید و دقیق‌زنی است که طبق برنامه و در چارچوب تقویت بازدارندگی کشورمان رونمایی شد. در رهنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران، برنامه دفاع موشکی اولویت ویژه‌ای دارد و تلاش شده با برنامه مدون و بلندمدت همگام با سایر حوزه‌های مکمل، مورد ‌توجه متوازن‌ و هم افزا قرار بگیرد.
در دیداری که هفته گذشته با مدیران ارشد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع داشتم، ضرورت توجه به اولویت‌های برنامه‌ای و‌ عمل به آن را طبق زمان‌بندی به‌صورت پرقدرت و با شتاب مناسب یادآور شدم و این توجه را در انواع زمینه‌های مختلف دفاع موشکی سطح به سطح، پدافند موشکی سطح به هوا، هواپایه، دریاپایه و پدافند پهپادی مورد تاکید قرار دادم به‌طوری‌که در آینده، خبرهای دلگرم کننده آن به استحضار محضر ملت شریف ایران خواهد رسید.
آنچه ما به مردم میهن اسلامی وعده داده‌ایم تعهد برای تامین امنیت و منافع ملی کشورمان است و از سوی دیگر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران تامین امنیت، صلح و‌ ثبات منطقه‌ای با استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشورهای منطقه بدون حضور نیروهای فرامنطقه و اشغالگران است. این رونمایی پیام روشن به دشمنان برای جلوگیری از هرگونه ماجراجویی و خیال‌پردازی است. در این سال‌ها جمهوری اسلامی ایران اثبات کرده برای دفاع از منافع ملی‌اش تردیدی به خود راه نمی‌دهد و از سوی دیگر برای دوستان و متحدان‌مان پیام برادری، صلح و ثبات داریم و این‌که راهی جز مقاومت و ساختن منطقه‌ای با امنیت بومی و با مشارکت همه کشورهای منطقه وجود ندارد. تلاش برای قدرتمند شدن بی‌وقفه ادامه دارد و در این مسیر به عهدی که بسته‌ایم،پایبندیم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها