ویژه‌برنامه «مردم سلام» با هدف گفت‌وگو و بررسی مسائل شهروندان به‌صورت میدانی و بسترسازی مشارکت مردمی در رفع مسائل شهری، با محوریت مساجد و به‌صورت مستمر در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۹۴۶۲

جام جم آنلاین اصفهان؛ دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک در پله نخست ویژه برنامه «مردم سلام» در مسجدالمهدی (عج) واقع در خیابان مسجدسید، ابتدای خیابان طیب برگزار شد.

ساعت ۷:۰۰ شب، هنگام اذان مغرب و عشا، در مسجدالمهدی (عج) خیابان طیب، جنب‌وجوشی برپاست؛ زن و مرد، پیر و جوان یکی‌یکی وارد مسجد می‌شوند. خادم مسجد خوشامدگویی می‌کند، همه چیز مهیا شده است تا بعد از نماز مغرب و عشا اهالی منطقه یک، منطقه مرکزی شهر اصفهان با شهردار شهرشان دیدار کنند و از دغدغه‌های خود سخن بگویند.

گوشه‌ای از مسجد عده‌ای مشغول نوشتن درخواست‌های خود روی کاغذ هستند، در گوشه‌ای دیگر عده‌ای دوره هم جمع شده‌اند تا به نمایندگی یک نفر را برای بیان مسائل محله خود انتخاب کنند.

صدای ملکوتی اذان طنین‌انداز می‌شود، نمازگزاران یکی‌یکی وارد مسجد می‌شوند، صف‌ها منظم و نماز اقامه می‌شود؛ پس از اتمام نماز شهردار اصفهان پشت تریبون می‌رود و از مسائل و پروژه‌های شهرداری در این منطقه سخن می‌گوید.

شهردار اصفهان از اجرای ۱۰۰ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ در منطقه یک سخن گفت و اظهار کرد که مسائل و دغدغه‌هایی که از سوی شهروندان منطقه یک اصفهان مطرح شده، به صورت دقیق پیگیری می‌شود.

شهروندان منطقه یک شهرداری به نوبت پشت تریبون رفتند و دغدغه‌ها و درخواست‌های خود را مطرح کردند، یکی از ترافیک اتوبان شهید خرازی گفت، دیگری از آسفالت معابر و میراثی بودن مرکز شهر، از رفع گلوگاه‌های منطقه و لزوم ایجاد چاه جذبی باران سخن گفته شد. عده‌ای نیز درخواست‌های خود را مکتوب به دست شهردار شهرشان رساندند.

شهردار اصفهان، مدیر منطقه یک شهرداری ومعاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار به درخواست‌های شهروندان پاسخ و قول رسیدگی و پیگیری دادند. در این میان شهردار اصفهان این نوید را داد که در روزهای آینده اقداماتی را برای کاهش معضل ترافیک اتوبان شهید خرازی انجام خواهد داد در این راستا پل صاحب‌روضات برای کاهش ترافیک اتوبان احداث می‌شود.

در میان جمعیت برخی اعضای شورای اسلامی شهر نیز به تعبیر شهردار اصفهان، چراغ خاموش در میان جمعیت نشسته بودند تا شاهد دغدغه‌ها و مشکلات مردم در سطح شهر باشند.

پس از شنیدن سوالات شفاهی چند نفر از شهروندان، نوبت به بیان سوالاتی بود که از سوی شهروندان به صورت مکتوب نگاشته شده بود، مجری برنامه این سوالات و مشکلات را دسته‌بندی کرد و در قالب چند محور از شهردار منطقه، شهردار اصفهان و معاونانش پرسید.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز در بین نمازگزاران اطلاع داد که می‌توانند برای پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات نوشته شده خود بر روی فرم‌های مخصوص، شماره پیگیری ارسال شده به تلفن همراه خود را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند تا از روند اجرای پیگیری‌ها مطلع شوند.

مشکلات یکی‌یکی مطرح و پاسخ‌ها داده شد؛ در این نشست علی‌رغم داشتن مشکلات شهری، شور و شعفی در چهره‌های شرکت‌کنندگان نمایان بود، چراکه توانسته بودند با شهردار شهر خود بدون واسطه و صمیمانه سخن بگویند و مشکلات خود را فارغ از فرایندهای بوروکراسی اداری و نوبت‌گیری‌های مدت‌دار به گوش اول شخص مدیریت شهری برسانند، گویی این ارتباط چهره به چهره مورد استقبال هر دو سو قرار گرفته بود.

به گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان قرار است در قالب «مردم سلام» پس از گذشت سه ماه، دوباره شهردار با حضور معاونان خود برای پاسخگویی به مسائل و دغدغه‌های شهروندان ساکن در محدوده منطقه یک در عرصه‌های مختلف و کارهای صورت گرفته از سوی مدیریت شهری برای رفع آنها به همین مسجد مراجعه کنند.

دیدار مردمی شهردار اصفهان با اهالی منطقه یک تحت عنوان «مردم سلام» نخستین دیدار چهره به چهره بود؛ قرار است شهردار هر دو هفته یک بار با حضور در مساجد شهر با شهروندان مناطق دیدار و گفت‌وگو کند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها