امروزه به دلیل نیاز به ایجاد و افزایش امنیت در سازمان ها و نهادهای مختلف، استفاده از دستگاه های کنترل تردد، اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به طور کامل با قابلیت ها و نحوه عملکرد یکی از بهترین دستگاه کنترل تردد به نام دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی آشنا شدیم. با مطالعه این مطلب می توانید در صورت نیاز این دستگاه یا سایر دستگاه های کنترل تردد مورد نیازتان را از طریق دریافت مشاوره و گفتگو با کارشناسان شرکت مهندسی کسرا تهیه و استفاده نمایید.
کد خبر: ۱۴۰۹۱۷۶

وجود تکنولوژی و به روز رسانی های مداومی که در زمینه های مختلف رخ می دهد، تاثیر زیادی در بهبود فرایند زندگی همه ما و به ویژه در سازمان ها و شرکت های مختلف شده است. در واقع وجود تکنولوژی زندگی همه را به سمت تغییرات ویژه و با کیفیت تر شدن آن پیش می برد. یکی از بهترین فناوری های روز دنیا که استفاده از آن برای سازمان ها به یک ضرورت تبدیل شده، استفاده از دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی است. این دستگاه پس از معرفی شدن باعث شد که برخی تصور کنند که این دستگاه همان سیستم حضور و غیاب است. در صورتی که این دو دستگاه در نوع عملکرد با یک دیگر تفاوت دارند، اما ویژگی های یکسان و مشابه با یک دیگر نیز دارند. اهمیت اصلی استفاده از دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی به منظور ایجاد نظم و رعایت کامل اصول و قوانین شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی است. چرا که این دستگاه امکان ورود و خروج پرسنل و کارکنان را بر اساس میزان دسترسی لازم برای آن ها فراهم می کند. علاوه بر این، در برخی موارد از ورود و خروج برخی از پرسنل در سازمان هایی که امنیت در آن ها اهمیت دارد، جلوگیری می کند.

ویژگی های بهترین دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی

دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی چیست؟

دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی یک نوع سیستم امنیتی است که از آن برای تایید هویت یا احراز هویت افراد با استفاده از فناوری بیومتریک می توان استفاده کرد. از این نوع سیستم در سازمان و نهادهایی که برقراری امنیت اهمیت زیادی دارد، استفاده می شود. در واقع فناوری به کار رفته در دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی به گونه ای است که روشی امن و راحت را برای ورود و خروج افراد مجاز، فراهم می کند. بدین صورت که دیگر نیازی به همراه داشتن کارت شناسایی برای ورود برای مکان های خاص و امنیتی نیست. عملکرد این دستگاه بدین صورت است که ابتدا اثر انگشتان فرد روی دستگاه قرار داده شده و در حافظه آن ذخیره می شود. پس از آن کارمند برای هر بار وارد شدن به محیط کار خود، اثر انگشت را روی دستگاه قرار می دهد. سپس . با استفاده از دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی، پرسنل یا کارمندان انگشت خود را روی دستگاه مربوطه قرار داده و سپس بر اساس الگوی ثبت شده در پایگاه داده دستگاه اکسس کنترل، احراز هویت فرد تایید شده و به او اجازه ورود داده می شود.

ویژگی های دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی چیست؟

زمانی که با ویژگی های دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی و عملکرد خاصی که دارد، آشنا شوید بهتر می توانید با مزایایی که برای سازمان های مختلف به همراه دارد، آشنا شوید. از جمله مهم ترین ویژگی های دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی با کیفیت می توان موارد زیر را نام برد:

  • مجهز شدن به استانداردهای IP65

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که زمان انتخاب و خرید دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی باید مد نظر داشته باشید، این است که دستگاه دارای استاندارد IP65 باشد. بدین صورت که دستگاه طبق این استاندارد دارای خاصیت ضد گرد و غبار و ضد خش بوده و امکان استفاده از آن در شرایط محیطی مختلف وجود دارد.

  • قابلیت ثبت چند اثر انگشت

یکی از بهترین قابلیت های دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی با کیفیت این است که امکان ثبت کردن چند اثر انگشت را به کاربران در سازمان های مختلف بدهد. بدین صورت که اگر فرد به دلیل آسیب رسیدن به اثر انگشت یا آسیب دیدن یک دست، امکان استفاده از دست دیگر برای ثبت اثر انگشت و احراز هویت شدن را داشته باشد.

  • احراز هویت سریع و آسان

دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی امکان احراز هویت شدن سریع و آسان به کاربران را می دهد. بدین صورت که فقط کافی است چند ثانیه انگشت خود را روی دستگاه مورد نظر قرار دهید تا با الگوی ثبت شده در حافظه دستگاه تطبیق داده شده و اجازه ورود یا خروج داده شود.

ویژگی های بهترین دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی

  • قابلیت تطبیق با دستگاه های حضور و غیاب

یکی از بهترین ویژگی های سیستم کنترل تردد هوشمند یا دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی این است که علاوه بر احراز هویت کردن پرسنل و کارمندان، با قابلیت متصل شدن به دستگاه های حضور و غیاب می توان رفت و آمد پرسنل را در ساعات مختلف کنترل کرد. با این ویژگی کارمندان موظف به حضور به موقع در محل کار خود هستند. از طرفی با توجه به این که مدیران در بخش های مختلف از تردد پرسنل مطلع می شوند، برای ترغیب بیشتر کارمندان از آن ها تقدیر شده یا به حقوق و دستمزد آن ها افزوده می شود.

  • قابلیت ثبت تردد با تعداد بالا

یکی از مشکلاتی که برخی از سازمان ها و نهادهای دولتی یا خصوصی که تعداد زیادی کارمند و پرسنل دارند، با آن روبرو هستند این است که امکان ثبت تردد کارکنان با روش های سنتی و قدیمی وجود ندارد. به همین دلیل با استفاده از دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی، امکان ثبت تردد پرسنل در سازمان های شلوغ و با تعداد زیاد مراجعه کننده وجود دارد. علاوه بر این، تا حد قابل توجهی از بروز خطاهای انسانی که سهوا رخ می دهد، جلوگیری می شود.

  • ایجاد محدودیت یا دسترسی برای پرسنل یا مراجعین مورد نظر

یکی از بهترین ویژگی های دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی این است که می توان با استفاده از این دستگاه می توان با توجه به سطح دسترسی مورد نیاز برای کارمندان دسترسی های لازم برای فرد صادر می شود تا فرد مجاز به ورود در سازمان یا اتاق مورد نظر باشد. برای مثال در برخی از سازمان ها به دلیل نیاز به ایجاد امنیت زیاد، لازم است که افراد برای رفتن به برخی از اتاق ها نیز احراز هویت شوند. بنابراین با استفاده از این دستگاه و ثبت الگوی اثر انگشت آن ها این امکان نیز فراهم شده است.

ویژگی های بهترین دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی

جمع بندی

امروزه به دلیل نیاز به ایجاد و افزایش امنیت در سازمان ها و نهادهای مختلف، استفاده از دستگاه های کنترل تردد، اهمیت زیادی دارد. در این مطلب به طور کامل با قابلیت ها و نحوه عملکرد یکی از بهترین دستگاه کنترل تردد به نام دستگاه اکسس کنترل اثر انگشتی آشنا شدیم. با مطالعه این مطلب می توانید در صورت نیاز این دستگاه یا سایر دستگاه های کنترل تردد مورد نیازتان را از طریق دریافت مشاوره و گفتگو با کارشناسان شرکت مهندسی کسرا تهیه و استفاده نمایید. برای این منظور میتوانید با مراجعه به وب سایت شرکت کسرا به آدرس www.kasraco.net مراجعه کنید یا با شماره تلفن‌های 02141452000 داخلی 3 یا 09196769974 تماس حاصل فرمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها