فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج هشدارداد:

کلاهبرداری اینترنتی با رسیدهای جعلی

فرمانده انتظامی شهرستان کهنوج گفت:یکی از شگردهای مجرمین سایبری برای کلاهبرداری،استفاده از رسیدهای جعلی است و لازم است شهروندان دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.
کد خبر: ۱۴۰۹۰۷۱
کلاهبرداری اینترنتی با رسیدهای جعلی

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سرهنگ"علیرضا امیری"در تشریح این خبر اظهار داشت:با توجه به افزایش استقبال از خرید و فروش کالا و خدمات از طریق اینترنت در بین اقشار مختلف مردم،لازم است شهروندان دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.
 
وی افزود:با توجه به تمام مزایایی که برای خدمات خرید و فروش آنلاین وجود دارد، این نوع معاملات چون در بین افراد ناشناس انجام می‌شود دارای مخاطراتی هم هست که باید مد نظر قرار بگیرد و یکی از این مخاطرات، ارسال رسید جعلی توسط خریدار کالا به فروشنده است.
 
سرهنگ"امیری"اظهارداشت:رسید‌های تقلبی به لحاظ ظاهر،کاملا مشابه رسیدهای واقعی،شبیه سازی شده‌اند و کلاهبردار خود را به عنوان خریدار کالا یا خدمات معرفی می‌کند و پس از جلب اعتماد فروشنده،رسید جعلی را برای وی ارسال و کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت می کند.
 
فرمانده انتظامی کهنوج با بیان اینکه طی روزهای اخیر با پرونده های متعددی در زمینه کلاهبرداری از شهروندان با رسیدهای جعلی مواجه بودیم به شهروندان در این خصوص توصیه کرد:قبل از تحویل کالا به خریداران از واریز شدن وجه به حساب خود مطمئن شوند و به صرف ارسال پیامک بر روی گوشی خود اکتفا نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها