مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان:

در تئوری ولایت ضعف داریم

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان گفت: موضوع ولایت از نظر عملی برای ملت جا افتاده است اما بحث تئوری و دفاع منطقی از ولایتمداری مقداری ضعف دارد که با برگزاری جلسات متعدد تلاش می کنیم آن را برطرف کنیم .
کد خبر: ۱۴۰۸۹۹۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان، حجت الاسلام عبدالرضا رستگار ظهر شنبه یکم خرداد ماه در نشست خبری قرارگاه جهاد تبیین استان خوزستان ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از همکاری و زحمات اصحاب رسانه که در سالهای متمادی زحمت کشیده و بیانگر واقعیت ها هستند همچنین در جنگ ترکیبی و جنگ دنیای استکبار به جنگ با رسانه ها رفتند قدردانی می کنم .

وی با بیان اینکه اکنون در حال جنگ ترکیبی با محوریت جنگ شناختی و ادراکی هستیم افزود: ستون فقرات جنگ شناختی و ادراکی، فریب، نیرنگ، دروغ، سیاه نمایی و دمیدن در طبل ناامیدی است که در مقابل آن استراتژی مقام معظم رهبری امیدآفرینی است و تمام شاه بیت رهبر طی چندسال اخیر خصوصا در سال گذشته و امسال که دشمن در جنگ شناختی تمرکز پیدا کرده، بر امیدآفرینی بوده که ایشان می فرمایند: باطل السحر جنگ شناختی، تبیین است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به فرموده رهبر مبنی بر اینکه امروز در جنگ ترکیبی، جهاد تبیین فوری و قطعی است، تصریح کرد: این بدان معنا است که چیزی زمان بردار و قابل تعلل نیست و باید با تمام توان تلاش کنیم، به جنگ شناختی و رسانه ای دشمن برویم که البته تا حدودی در این زمینه موفق بوده ایم و روز به روز بیشتر و آشکارتر خواهد شد.

حجت الاسلام رستگار گفت: همانطور که دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت شکست خورد قطعا در این جنگ هم شکست خواهد خورد چون خداوند متعال وعده کرده است که نصرت الهی شامل حال کسانی است که در جبهه حق هستند.

وی ادامه داد: در همین راستا قرارگاه جهاد تبیین با شاخه های متعدد در حوزه های دانش آموزی، اولیا، معلمان، اقشار و ... با محوریت نماینده معزز ولی فقیه در استان خوزستان تشکیل شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان عنوان کرد: در بعد روحانیت نیز طی ابلاغی از تهران، یک قرارگاه جهاد تبیین ویژه روحانیت با محوریت ائمه جمعه در استان ها با حضور سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف، مدیریت حوزه علمیه، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، دفتر تبلیغات، حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، صالحین و مجموعه های روحانیت در حوزه سپاه و نیروهای مسلح با دبیری حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان ها شکل گرفت .

حجت الاسلام رستگار با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه روحانیت اظهار کرد: در این حوزه دو همایش بزرگ بیش از هزار نفر با حضور علما در استان شکل گرفت و در چهارم خرداد ماه نیز در سالن امام رضا (ع) شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب همایش طلایه داران تبیین 3 با حضور علما و روحانیون سراسر استان برگزار خواهد شد تا قدمی در تبیین نقشه های دشمن برداشته شود.

وی حوزه دیگر را توانمند کردن روحانیون خواند و بیان کرد: با برگزاری کلاس های بصیرتی عقیدتی در حوزه های مختلف و با اعزام روحانیون به دانشگاه ها، مدارس، روستاها و شهرها در امر جهاد تبیین اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به فعالیت حوزه سیاسی و بصیرتی گفت: تا سال گذشته جلسات جهاد تبیین هر هفته یکبار با محوریت فرمانده سپاه استان و تحت عنوان شهید هاشمی برگزار میشد که در سال 1402 این جلسات به دو هفته یک بار تبدیل شد و تا کنون 12 هزار و 548 نشست بصیرتی در سراسر استان برگزار کرده ایم.

حجت الاسلام رستگار با بیان اینکه پرداختن به تبیین و جایگاه ولایت در دهه کرامت اهمیت دارد تصریح کرد: موضوع ولایت از نظر عملی برای ملت جا افتاده است به گونه ای که حاضر هستند جانشان را در طبق اخلاص بدهند و این را در چهار دهه انقلاب اسلامی ثابت کرده اند؛ اما بحث تئوری و دفاع منطقی از ولایتمداری مقداری ضعف دارد که با برگزاری جلسات متعدد تلاش می کنیم آن را برطرف کنیم .

وی ادامه داد: باید این را به عنوان دستورالعمل در کار خود قرار دهیم چون اگر به این باور برسیم که گوشمان باید به لب کسی باشد که گوشش به لب امام زمان (عج) است آنگاه مشکلات حل خواهند شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه وظایف رسانه ها در این امر بیشتر است عنوان کرد: امسال بحث انتخابات را داریم، انتخاباتی که تمام تلاش دشمن این است تا افرادی را به مجلس بفرستد که بتوانند تمام اهدافشان را که در جنگ نیمه سخت و سخت محقق نکرده اند در جنگ نرم محقق کنند؛ تلاششان بر این است افرادی بیاورند که به جای تقابل با دنیای استکبار، تعامل داشته باشند و این شدنی نیست لذا ضرورت دارد که بیشتر به امر جهاد تبیین بپردازیم.

حجت الاسلام رستگارگفت: باید قدم های محکمی برداریم همچون سالهای گذشته که قدم های محکمی برداشت شد و امروز در مقیاس بین المللی و منطقه ای جایگاه تاثیرگذاری داریم و ابر قدرت هستیم.

وی با بیان اینکه مشکلی که در داخل داریم بحث اقتصادی است تصریح کرد: امیداریم با تدبیر رهبر و روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی، همانطور که در حوزه نظامی موفقیت های حیرت انگیزی داشتیم بتوانیم در بحث اقتصادی هم گام برداریم و موفق باشیم؛ بنده معتقد هستم همانطور که حضرت موسی (ع) ما را از نیل های فراوان عبور داده است از این نیل اقتصادی هم عبور خواهیم کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها