مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در آذربایجان شرقی:

اعطای ۲۹۲ میلیارد تومان وام ازدواج در آذربایجان شرقی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته ۶۰هزار و ۲۵۹ فرصت شغلی در استان ایجاد شد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که ۱۶ هزار و ۸۹۹ اشتغال بود ۳۵۷ درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۸۶

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حسین فتحی در جمع خبرنگاران به دستاوردهای دولت در زمینه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اشاره و اظهار کرد: در بخش مشاغل خانگی نیز اعتبارات این بخش ۲۴ برابر بیشتر شده است به طوریکه این رقم از هشت میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۱۹۰.۵ میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافته است.

وی به افزایش صدور مجوز در راستای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰، ۲ هزار و ۶۰۷ مجوز با اشتغالزایی ۲ هزار ۶۶۲ نفر صادر شد که این رقم برای سال گذشته با ۲۵۰ درصد رشد به چهار هزار و ۹۹۲ مجوز با اشتغالزایی ۶ هزار و ۵۲۷ نفر رسید.

کاهش نرخ بیکاری استان به پایین تر از متوسط کشوری

فتحی، نرخ بیکاری استان در زمستان سال گذشته را ۸.۲ درصد اعلام و اضافه کرد: این در حالیست که نرخ بیکاری در کشور در این فصل از سال ۹.۷ درصد بود ضمن اینکه نرخ بیکاری استان در ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۹ دهم درصد کمتر شد.

وی تعداد شاغلین استان را یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۹۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان ۴۴۱ هزار نفر، تعداد کارگاه های مشمول ۵۱۱ هزار و ۱۲۳ و تعداد مستمری بگیران استان ۲۰۹ هزار و ۶۳۰ نفر است.

کاهش مستمری بگیران بیمه بیکاری

فتحی در مورد تعداد مستمری بگیران بیمه بیکاری در استان گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد افرادی که از این بیمه در استان استفاده می کردند ۱۰ هزار و ۲۸ نفر بود که این رقم در سال گذشته به هشت هزار و ۱۶۰ نفر کاهش یافت و ۲۳ درصد کمتر شد.

وی بیان کرد: این کاهش، نتیجه کاهش تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی، کمتر شدن تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار و همچنین بالا رفتن میزان امنیت شغلی است.

وی از کاهش میزان حوادث کار نیز به عنوان یکی از دستاوردهای موفق در سال گذشته نام برد و گفت: تعداد حوادث کار در سال ۱۳۹۹ حدود ۸۳۹ مورد، ۱۴۰۰ حدود ۸۳۳ مورد و سال گذشته ۷۴۴ مورد بود که نشانه بالا رفتن میزان توجه به امنیت و سلامت کارگران است.

فتحی، حمایت از شرکت های دانش بنیان را از اولویت های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و افزود: در این راستا، مرکز نوآوری کشاورزی، مرکز فناوری صنعتی و کلینیک صنعت و معدن در استان راه اندازی شده است.

وی، مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را ۲۲ روز اعلام کرد و گفت: این مدت در سال های قبل ۲۶ روز و بیشتر بود که با تشکیل ۳۳ هیات حل اختلاف و ۳۵ هیات تشخیص، مدت زمان رسیدگی در حال کاهش است.

پرداخت ۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات روستایی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی میزان تسهیلات روستایی پرداخت شده در سال گذشته را بیش از ۱۹۵ میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این تسهیلات برای ۹۲۱ طرح با اشتغال زایی ۲ هزار و ۸۱ نفر پرداخت شد که ۹۸ درصد از طرح های مصوب در این زمینه را شامل می شود.

فتحی پرداخت تسهیلات کارفرمایی را از دیگر دستاوردها و عملکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: ۶۹۸ طرح با ۷۱۳ میلیارد تومان پرداختی و اشتغالزایی چهار هزار و ۷۵۸ نفر در راستای جزء ۲ تبصره ۱۶ و حدود ۲۵ میلیارد تومان در قالب ۳۸ طرح با اشتغال ۲۴۷ نفر در راستای بند الف تبصره ۱۸ به کارفرمایان پرداخت شده است.

وی گفت: حمایت از کارگران واحدهای مشکل دار ۳۴ درصد بیشتر شده است و در سال گذشته بیش از ۵۴ هزار کارگر در این واحدها، حمایت شدند و تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار از ۲۵ مورد در سال گذشته به ۲ مورد در سالجاری کاهش یافته است.

فتحی همچنین از افزایش ۴۳ درصدی صادرات تعاونی های استان در سال گذشته خبرداد و افزود: تعاونی های استان سال گذشته ۱۲۸ هزار دلار صادرات داشتند که این رقم در سال ۱۴۰۰، حدود ۸۹ هزار دلار و در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۸۰ هزار دلار بود.

تعهد اشتغال زایی استان برای سال گذشته ۴۵ هزار و ۷۹۴ شغل بود که با رشد ۱۲۹.۵ درصدی، ۵۹ هزار و ۳۸۳ شغل ایجاد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها