مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

یادمان پارک شهید صباغان اهواز میزبان شهید گمنام دانش آموز خواهد بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان خبر داد:

اجرای بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت سوم و چهارم خرداد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان از اجرای بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و عمرانی به مناسبت سوم و چهارم خرداد در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۱۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین - خوزستان،  سردار عبدالرضا مرادحاجتی در نشست خبری ویژه سوم و چهارم خرداد با بیان اینکه چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر نزدیک است اظهار کرد: خرمشهر ۵۷۵ روز در اسارت آمریکا و دیگر دشمنان بود؛ صدام در همان روزهای ابتدایی جنگ اعلام کرد خرمشهر را سه ساعته می‌گیریم اما این موضوع ۳۴ روز طول کشید و آن زمان کسی فکر نمی‌کرد خرمشهر را دوباره پس بگیریم اما جوانان باشرف و باغیرت ایران دست به دست هم دادند و معادلات دنیا را بر هم زدند.

وی با بیان اینکه ۱۹ هزار نیروی عراقی در آزادسازی خرمشهر خود را تسلیم کردند افزود:  این موضوع بطلانی بر ابرقدرتی آمریکا، انگلیس و آلمان بود بنابراین آزادسازی خرمشهر فقط آزادسازی خاک ما نبود بلکه شکست دشمنان بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان بیان کرد: بیش از 2 هزار و 460 برنامه به مناسبت ایام الله سوم خرداد و چهارم خرداد در استان تدارک دیده شده است که شامل برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی و عمرانی هستند و اغلب توسط یگان‌های نظامی، ارگان‌ها و مساجد برگزار خواهند شد.

سردار حاجتی ضمن قدردانی از اهالی رسانه عنوان کرد: رسانه‌ها به عنوان بازوی توانمند افکار عمومی و افسران جنگ نرم جبهه‌های مختلف به خصوص در تولید محتوای فاخر حوزه دفاع مقدس هستند که باید همت کنند تا سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول به یک برنامه و مناسبت عادی و گذرا تبدیل نشود.

وی افزود: صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در اهواز و خرمشهر، گردهمایی ۷۰۰ نفره مردم خرمشهر در مسجد جامع، رونمایی از ۱۴۸ جلد اسناد دفاع مقدس ارتش در روز چهارم خرداد، همایش فاتحان خرمشهر، رونمایی از ۸۵ جلد کتاب دفاع مقدس، سخنرانی سرلشکر امیر موسوی فرمانده ارتش در چهارم خرداد، نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه فرهنگیان و درس دفاع مقدس را برنامه های مهم و شاخص روزهای سوم و چهارم خرداد اعلام کرد.

دبیر ستاد استانی سوم خرداد گفت: تور گردشگری دفاع مقدس در اهواز و خرمشهر از امروز شروع به کار می‌کند که در این طرح ، عموم مردم می‌توانند از نقاط بکر دوران دفاع مقدس استان بازدید کنند.

سردار مراد حاجتی با بیان اینکه پخش ناگفته‌های دفاع مقدس از صدا و سیما در برنامه عصر ماندگار از برنامه های ویژه است تصریح کرد: این برنامه روزهای دوشنبه از صدا و سیمای خوزستان پخش می‌شود.

وی افزود:روز سوم و چهارم خرداد رژه دریایی شناورها و قایق‌های موتوری توسط اداره بندر و کشتیرانی خرمشهر انجام می‌شود تا نشان دهند خرمشهر همیشه زنده و بالنده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت دزفول گفت : ۱۵ دوره مسابقات ورزش‌های همگانی در دستور کار است، همچنین برگزاری مسابقات چهار جانبه بین اصفهان، خوزستان، البرز و قم در خرمشهر انجام می شود .

به گفته وی؛ رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر مقاومت، برگزاری همایش سراسری عشایر و طوایف در دزفول، برپایی جشنواره اقوام ایران زمین در خرمشهر از دیگر برنامه ها هستند.

سردار مرداد حاجتی در خصوص مهم ترین برنامه های عمومی در این ایام بیان کرد: دیدار با خانواده‌های شاهد و ایثارگر، غبارروبی مزار شهدا و ادای احترام به شهدا، تجلیل از نویسندگان، برگزاری یادواره شهدا، افتتاح طرح‌های عمرانی در خرمشهر و دزفول و برگزاری شب شعر در استان از جمله این برنامه ها در سوم و چهارم خرداد است.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها