مدیر کل ارشاد یزد خبر داد:

توزیع بیش از ۶۰ میلیارد ریال آگهی بین مطبوعات سراسری و استانی یزد

یزد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ میلیارد ریال آگهی‌های ثبتی و دولتی به نشریات محلی و سرپرستی روزنامه ها در استان یزد تعلق گرفت.
کد خبر: ۱۴۰۸۴۰۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، احسان عابدی اظهار داشت: از این مبلغ، ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال سهم نشریات استانی شده و سرپرستی ها نیز ۳۸ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال آگهی گرفتند که جمعا ۶۰ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال شده است.

وی افزود: طبق بخشنامه های جدید و توصیه های جدی نهادهای نظارتی، در خصوص توزیع آگهی ها باید مر قانون را رعایت کنیم که به همین دلیل فقط ۵ نشریه استانی دارای شرایط دریافت آگهی شده اند و طبق قانون، نمی توانیم به سایر نشریات و مطبوعات استان آگهی تخصیص بدهیم.

عابدی گفت: این نشریات شامل روزنامه‌های پیمان یزد، بشارت یزد، صبح یزد و هفته نامه افق کویر و دوهفته نامه ۱۵ دی ابرکوه هستند که در حال حاضر حائز شرایط دریافت آگهی ها از جمله نظم در انتشار هستند.
وی افزود: از ۲۲ میلیارد و ۴۵۳ میلیون ریال نشریات استانی، بیشترین درصد متعلق به دو روزنامه بشارت یزد و پیمان یزد بوده است.

عابدی گفت: طبق قانون باید ۷۰ درصد آگهی های دولتی به نشریات استانی و ۳۰ درصد به سرپرستی روزنامه های سراسری اختصاص یابد، اما ادارات و دستگاه‌های دولتی استان یزد معمولاً اصرار دارند آگهی خود را در روزنامه های سراسری منتشر کنند که این موضوع باعث تضعیف نشریات استانی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ این مساله توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری شد و استاندار یزد هم دستور موکدی به مدیران استانی مبنی بر حمایت از مطبوعات استانی صادر کردند که انتظار داریم مورد نظر مدیران دستگاه‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: سرپرستی روزنامه‌های سراسری نیز مانند گذشته مورد توجه و حمایت قرار دارند، اما تقویت مطبوعات و رسانه‌های محلی تاثیر بیشتری در انتشار اخبار و اطلاع رسانی مسائل استان و شهرستانها دارد، لذا به دنبال ایجاد موازنه بین حمایت از هر ۲ گروه هستیم.

بر اساس آخرین آمار سامانه جامع رسانه های کشور ، استان یزد دارای ۱۹۳ رسانه محلی و نمایندگی رسانه های سراسری است که این تعداد متشکل از ۴ روزنامه، ۱۳ هفته نامه ، هشت دو هفته نامه، ۱۵ ماهنامه، ۲ دوماه نامه، ۲۵ فصلنامه، ۱۶ دو فصلنامه و ۵۱ رسانه برخط است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها