جزئیات حادثه برای ۲کودک در پارک شادی یزد

بازی با خطر در پارک شادی

این ‌گزارش در مورد دختر هفت‌ساله‌ای به نام «وانیا» است که دلش می‌خواست در پارک شادی شهرش تفریح کند و از خوشحالی جیغ بزند اما شادی کودکانه‌اش در پارک شادی یزد، فقط چند لحظه‌ کوتاه دوام داشت و خروج ناگهانی ترن کودک از ریل، باعث آسیب شدید جسمی او شد.
این ‌گزارش در مورد دختر هفت‌ساله‌ای به نام «وانیا» است که دلش می‌خواست در پارک شادی شهرش تفریح کند و از خوشحالی جیغ بزند اما شادی کودکانه‌اش در پارک شادی یزد، فقط چند لحظه‌ کوتاه دوام داشت و خروج ناگهانی ترن کودک از ریل، باعث آسیب شدید جسمی او شد.
کد خبر: ۱۴۰۸۳۹۳

حالا تن نحیف او به دلیل استاندارد نبودن ترن، اسیر تخت بیمارستان رهنمون یزد است و برای به دست آوردن سلامتی خود می‌جنگد. شب حادثه به‌جز وانیا، یک پسر بچه هفت‌ساله دیگر هم دچار حادثه شد که نسبت به او وضعیت بهتری دارد.

به گزارش خبرنگار جام جم، این اولین باری نیست‌ که پارک شادی یزد خبرساز می‌شود و به‌ گفته برخی اهالی، پیش از این هم کودکان در این پارک دچار حادثه شده‌اند. این بار نوبت وانیا بود. یک شب وانیا از مادرش خواست برای تفریح به پارک شادی بروند و مادر هم قبول‌کرد.
صدای جیغ و شادی بچه‌ها درپارک پیچیده بود. وانیا گفت دوست دارد سوار ترن کودک شود و وقتی سوار شد، اپراتور دستگاه‌کمربندش را بست، کمربندی‌که به‌گفته مادر وانیا استاندارد نبود. دور آخر چرخش ترن بود که یکدفعه واگن از ریل خارج و وانیا از بالا آویزان شد.
صدای جیغ و داد مادران از هر طرف شنیده می‌شد و مادر وانیا هم مثل بقیه با اضطراب خودش را به نرده‌های ترن‌ کودک رساند. او به جام‌جم می‌گوید: «وانیا به ‌کمربند گیرکرده و فشار زیادی به کبد و قفسه سینه‌اش وارد شده بود اما هیچ جیغ و دادی نکرد. دخترم را بغل‌کردم و روی صندلی نشاندم. آن لحظه به‌هوش بود اما رنگ صورتش زرد شده بود. بعد با همسرم تماس‌گرفتم و موضوع را اطلاع دادم. مدتی بعد افرادی از حراست و انتظامات پارک آمدند و وانیا را به ورودی پارک بردند تا توسط آمبولانسی‌که از قبل هماهنگ شده بود به بیمارستان منتقل شود. غیر از وانیا پسر هفت یا هشت‌ساله‌ای هم از واگن به بیرون پرت شد که سرش ضربه خورد. با مادرش‌که صحبت می‌کردم، می‌گفت صورتش‌کبود شده و کبودی هم بیشتر شده است. آن روز هم مادر این پسر به‌شدت جیغ می‌زد.»
مادر وانیا درخصوص علت وقوع حادثه می‌گوید: «اداره استاندارد به ما گفت شکستگی میله زیر واگن، باعث خروج ترن از ریل شده و بعد از برخورد با حفاظ‌ کناری، تعادلش را از دست داده و از مسیر منحرف شده است. به‌گفته پدر وانیا، پارک شادی یزد خیلی فرسوده است. قبلا یک سال درش را بستند تا فرسودگی‌ها را تعمیرکنند اما حوادث قبلی دوباره تکرار شد.
او با لحن اعتراضی ادامه می‌دهد: «مسئولان اداره استاندارد گفتند ما چهار ماه یک‌بار استانداردها را مجدد بررسی می‌کنیم و ترن استاندارد داشت. این چه استانداردی است که هنوز دو ماه از آن نگذشته، باعث بروز حادثه تلخ شده است. مسئولان شهرداری یک‌بار به بیمارستان آمدند و گفتند بابت حادثه عذرخواهی می‌کنیم. گفتم مگر تصادف بود که می‌گویید حادثه؟ بچه‌های زیادی به پارک می‌آیند و اگر قرار باشد دائم این‌گونه حوادث تکرار شود که بچه‌ها امنیت جانی ندارند. ‌»
پدر نگران حال و روز دخترکش است: «پزشکان می‌گویند دخترم باید چند روز دیگر در آی‌سی‌یو باشد. بعد دوباره باید سی‌تی‌اسکن شود تا بدانند لختگی خون‌ کبدش در چه شرایطی است. ریه دخترم هم سوراخ شده و آب آورده بود که آن را تخلیه‌ کرده‌اند. دخترم از نظر روحی شرایط خوبی ندارد. او وحشتزده است و تا چشمش را می‌بندد کمی بخوابد، با ترس می‌پرد و گریه می‌کند.»

برخورد با مقصران حادثه
محمدحسن منصوری‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد درباره این حادثه‌ گفت: «در مجموعه پارک شادی، یکی از واگن‌های متصل به دستگاه ترن‌ کودک شکست و باتوجه به این‌که دستگاه روشن بود، از ریل خارج شد و به نرده مجاور برخورد کرد. یک کودک بعد از سقوط از واگن دچار جراحت شد که توسط نیروهای اورژانس خدمات لازم به او ارائه و چون مصدومیت شدیدی نداشت، ترخیص شد. کودک دیگری هم داخل واگن مانده بود که به دلیل مجروحیت به بیمارستان منتقل شد؛ طبق اطلاعات دریافتی حال عمومی او خوب و مراحل درمانی در حال انجام است تا ترخیص شود.»
او درخصوص استاندارد دستگاه‌ها ادامه داد: «دستگاه ترن‌کودک برای ادامه فعالیت نیاز به استاندارد داشت‌ که از ابتدای امسال استاندارد اجباری را تمدید کرد. اسفندماه نیز بازدیدهای سه ماهه از تمام دستگاه‌ها انجام شد که دستگاه ترن ‌کودک نیز شامل آن بود. این دستگاه تا زمانی‌که مباحث فنی آن مجدد بررسی شود، ادامه‌ کار نخواهد داشت. دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان استاندارد در حال بررسی این حادثه هستند تا علت آن به صورت دقیق مشخص شود. سایر تجهیزات پارک هیچ مشکلی ندارد و در حال فعالیت است. پس از مشخص شدن نتایج، اگر قصوری از شخصی در این رابطه سر زده باشد، برخورد لازم انجام خواهد شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها